کد مطلب: ۸۲۲۹۴۷

اختلاف قیمت تیگو ۸ پرو پرمیوم از کارخانه تا بازار / مشخصات فنی

اختلاف قیمت تیگو 8 پرو پرمیوم از کارخانه تا بازار / مشخصات فنی

قیمت تیگو 8 پرو پرمیوم در بازار به حدود دو میلیارد و 800 میلیون تومان هم رسیده است. اما اختلاف قیمت کارخانه و بازار این خودرو چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تیگو 8 پرو پرمیوم یکی از محصولات میلیاردی مدیران خودرو است که قیمت کارخانه‌ای آن دو میلیارد و 630 میلیون تومان اعلام شده اما مدل‌های مختلف آن در بازار با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد.

اکنون برخی فروشندگان تیگو 8 پرو پرمیوم مدل 1402، خودروی خود را بیش از دو میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسند؛ تا حدود دو میلیارد و 880 میلیون تومان. این ارقام به معنای اختلاف حدود 170 تا 250 میلیون تومانی میان قیمت‌ بازار و کارخانه تیگو 8 پرو پرمیوم است.

مدل 1400 تا 1401 این خودرو البته با قیمت‌های پایین‌تری معامله می‌شوند؛ چیزی حدود دو میلیارد و 150 میلیون تا دو میلیارد و 300 میلیون تومان.

مشخصات فنی تیگو 8 پرو پرمیوم

خودروبانک در این مورد می‌نویسد: نسل دوم چری تیگو 8 با عنوان چری تیگو 8 پرو در سال 2020 میلادی رونمایی شد. از آن زمان تاکنون چری این محصول را به بازارهای صادراتی خود همچون ایران، روسیه و برزیل عرضه داشته است. چری تیگو 8 پرو در ایران با نام فونیکس تیگو 8 پرو رونمایی شد.

چری تیگو 8 در واقع یک شاسی بلند سایز متوسط است و جایگزین مناسبی برای خودروهای مشابه کره‌ای با قیمت بالاتر همچون کیا سورنتو یا هیوندای سانتافه خواهد بود. با این حال فقدان سیستم تمام چرخ محرک یا AWD، همواره به عنوان نقطه ضعف خودروهای چینی در برابر رقبای کره‌ای مطرح بوده است. به همین دلیل تیم طراحان و مهندسان چری برآن شدند تا نسخه‌های مجهزتری از کراس‌اوورهای خود را روانه بازار کنند. این خودروها که اکنون به سیستم AWD یا تمام چرخ محرک مجهز هستند، با پسوند پرومکس شناخته می‌شوند.

تفاوت اصلی نسخه‌های پرومکس با پرو شامل سیستم AWD و پیشرانه قدرتمندتر می‌شود. فونیکس تیگو 8 پرومکس نیز در مقایسه با نسخه پرو، به موتور قوی‌تری مجهز است تا توان و گشتاور بیشتری برای هر چهار چرخ آن فراهم شود. فونیکس تیگو 8 پرومکس به موتور دو لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت مجهز است که حداکثر 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند.

گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر همچنان وظیفه انتقال قدرت به چهار چرخ را برعهده دارد. شتاب صفر تا صد فونیکس تیگو 8 پرومکس به صورت رسمی معادل 7.8 ثانیه اعلام شده است. همچنین این شاسی بلند متوسط در سیکل ترکیبی به ازای صد کیلومتر پیمایش، 7.2 لیتر بنزین می‌سوزاند که رقم مناسبی محسوب می‌شود.

کابین فونیکس تیگو 8 پرومکس همانند کابین نسخه پرو از طرح سه رنگ بهره می‌برد و در آن رنگ‌های مشکی، مارون و نقره‌ای به کار رفته است. بخش بزرگی از کابین که شامل سمت چپ و مرکز کابین می‌شود، یک تورفتگی بزرگ دارد که با نمایشگر عریض پر شده است. این نمایشگر عریض به طور همزمان وظیفه نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی و نشانگرها را برعهده دارد. در قسمت زیرین نمایشگر نیز دریچه‌های سیستم تهویه در یک نوار مشکی رنگ قرار گرفته‌اند. فاصله بین دو محور فونیکس تیگو 8 پرو 2710 میلیمتر است که این خودرو را به طور کامل در طبقه شاسی بلندهای متوسط قرار می‌دهد. با این حال امکان دارد به دلیل وجود سیستم AWD و دیفرانسیل محرک عقب، بخشی از فضای پای عقب و فضای بار در مقایسه با نسخه تک دیفرانسیل پرو محدود خواهد بود.

امکانات و تجهیزات تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرو از همان ابتدای معرفی به عنوان پرچمدار جدید چری و فونیکس، محصولی مجهز به حساب می‌آمد. این رویه در نسخه دو دیفرانسیل یا تیگو 8 پرومکس نیز ادامه دارد و طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی و ایمنی در این خودرو قابل دسترسی هستند.

از جمله تجهیزات فونیکس تیگو 8 پرو می‌توان به این موارد اشاره کرد:‌ شش کیسه هوا، سیستم‌های ایمنی ABS - EBD - BOS - ESP - TCS - EBA - HAC - HDC، سیستم صوتی سونی با 8 بلندگو به همراه نمایشگر 12.3 اینچی لمسی، ترمز پارک، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم تهویه صندلی‌های جلو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی و دستیارهای هوشمند رانندگی یا ADAS.

(عکس از فرادید اخبار)

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.