خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۳۶۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهند پارس خودرو چه مشخصاتی دارد؟/ قیمت احتمالی فیس‌لیفت ساینا

سهند پارس خودرو چه مشخصاتی دارد؟/ قیمت احتمالی فیس‌لیفت ساینا

برای اولین بار در نمایشگاه صنعت خودرو 1401، شرکت سایپا از فیس‌لیفت ساینا با نام جدید سهند رونمایی کرد. این خودرو احتمالا جزو محصولات اقتصادی سایپا خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خودروی سهند پارس خودرو، روی پلتفرم X200 شرکت سایپا تولید می‌شود که همان پلتفرم اختصاصی برای تیبا و سایناست. با توجه به تصاویر منتشرشده نسخه‌های آزمایشی سهند در کارخانه پارس خودرو روی خط تولید رفته‌اند.

گرچه این خودرو را باید از خانواده ساینا دانست، اما در بخش ظاهری، از دیگر محصولات جدید سایپا مانند اطلس و شاهین پیروی می‌کند و می‌توان این نوع طراحی جلو پنجره و چراغ‌ها را زبان طراحی جدید سایپا برای محصولات آینده خود دانست.

با توجه به زیبایی ظاهری این خودرو، در صورتی که قیمت‌گذاری مناسب از سوی شرکت برای آن اعمال شود، احتمالاً فروش مناسبی را کسب خواهد کرد.

طبق اخبار منتشره، این خودرو قرار است توسط پارس خودرو در بازار عرضه شود. بنابراین این نوید را می‌دهد که از کیفیت بالاتری نسبت به ساینا و کوییک برخوردار باشد.

از سوی دیگر با انتشار تصاویری از نسخه آزمایشی سایپا سهند در فضای مجازی و همچنین تصاویر رسمی از این خودرو، احتمالاً در آینده نزدیک، شاهد حضور سهند در خیابان‌ها خواهیم بود. اما باید توجه داشت که این سدان جدید فعلاً به‌صورت رسمی توسط پارس خودرو و سایپا معرفی نشده است.

معرفی اجمالی سایپا سهند

سهند پارس خودرو از پیشرانه M15GSI استفاده می‌کند که چهار سیلندر 8 سوپاپ بوده و قادر است حداکثر 90 اسب‌بخار قدرت و 137نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه با گیربکس 5 سرعته دستی و اتوماتیک CVT عرضه خواهد شد.

با دقت در ظاهر سهند، شباهت‌های آن با محصولات جدید این شرکت اعم از اطلس و آریا، قابل درک است. بنابراین از این پس شاهد خط طراحی جدید جلوپنجره و چراغ‌ها در سایر محصولات این شرکت نیز خواهیم بود.

سهند پارس خودرو در تیپ‌های مختلف به بازار خواهد آمد و در عمل نسخه پایه آن در بحث امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت خاصی را با ساینا S ندارد. اما در نسخه فول آپشن سهند دنده‌ای که در تصاویر موجود است امکاناتی مانند سانروف، رینگ آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، تریم داخلی دو رنگ با چرم مصنوعی، بدنه دو رنگ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، مولتی مدیا، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای و … دیده می شود.

همچنین احتمالاً مانند کوییک و ساینا اتوماتیک، نمونه CVT سهند به کروز کنترل و محدودکننده سرعت هم مجهز خواهد بود. مشخصات این خودرو در تصویر زیر به اختصار آمده است.

سهند

قیمت سهند پارس خودرو

آز آن جایی که شرکت سایپا هنوز برنامه فروشی برای سهند اعلام نکرده، قیمت قطعی آن مشخص نیست؛ اما طبق اعلام مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در سال ۱۴۰۰، احتمالاٌ این خودرو در حول و حوش 350 میلیون تومان قیمت بخورد.

برای آشنایی بیشتر با خودروی سهند خبر نقد و بررسی سایپا سهند را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.