کد مطلب: ۸۲۶۹۱۵

سیاهکلی، نماینده مجلس:

قیمت واقعی خودروی چینی ۳ میلیاردی، ۳۰۰ میلیون تومان است!

قیمت واقعی خودروی چینی 3 میلیاردی، 300 میلیون تومان است!

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس می‌گوید: خودروهای چینی که در ایران عرضه می‌شود قیمت واقعی‌اش ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است، با قیمت ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان وارد و در بازار ۳ میلیارد تومان می‌فروشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس از قیمت بالای خودروهای چینی در کشور انتقاد کرده است.

وی افزود: این از کدام قاعده حکمرانی تبعیت می‌کند، مردم از تفاوت قیمت خودرو در داخل ایران و خارج مطلع هستند، چرا ما اینجوری هستیم؟

البته بازار خودرو‌های خارجی از لحاظ رویکرد و نوسانات قیمتی همواره با خودرو‌های داخلی متفاوت بوده است. پس از یک دوره جهش قیمت در فصل پایانی سال گذشته، از ابتدای امسال قیمت خودروهای خارجی در سراشیبی قرار گرفت و اکنون این روند نزولی سرعت بیشتری گرفته است.

در 22 خردادماه نیز مصوبه‌ای از هیئت دولت بیرون آمد که از تصمیم جدید دولت مبنی بر افزایش تعرفه خودروهای وارداتی حکایت داشت. موضوعی که نشان می‌دهد دولت و مجلس احتمالاً به درآمد حاصل از این تعرفه‌ها احتیاج دارند و برای کسب این درآمد هم که شده مسیر ورود خودروهای خارجی به کشور را هموار می‌کنند. اتفاقی که احتمالاً منجر به کاهش قیمت محصولات موجود در بازار شود.

نوسانات قیمت خودروهای خارجی رند بازار

برخی از خودروها در بازار ایران به دلیل مواجه شدن با استقبال عموم مشتریان و در نتیجه افزایش حجم واردات توسط شرکت‌ها و افراد لقب رند بازار را دریافت کرده‌اند. عمده این خودرو‌ها مربوط به محصولات تولیدی کیا و هیوندای هستند.

هیوندای سانتافه وارداتی مدل ۲۰۱۸ که در بازار به پول نقد نیز شهرت دارد معمولا در افزایش قیمت‌ها بیشتر از دیگر رقبای خود دچار افزایش قیمت می‌شود. برای مثال در آغاز دی ماه سال گذشته قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود چهار میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان بود.

منبع: انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.