خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۲۸۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سمند شاسی بلند ایران خودرو راهی بازار می‌شود

سمند شاسی بلند ایران خودرو راهی بازار می‌شود

سمند شاسی بلند، محصول جدید شرکت ایران خودرو بوده که می‌خواهد با راهی کردن آن به بازار، رقبای داخلی خود را به چالش بکشد. این شاسی بلند را گنو نام‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، باتوجه به اطلاعات به‌دست آمده از شرکت ایران خودرو، این شرکت قصد دارد سمند شاسی بلند خود را با نام گنو تولید کند و طراحی این SUV در ایران خودرو در دست اقدام است.

گنو با چه مشخصاتی عرضه خواهد شد؟

فعلاً اطلاعات دقیقی از شاسی بلند جدید ایران خودرو در دسترس نیست اما این احتمال می‌رود که مشخصات فنی و سیستم انتقال قدرت آن برگرفته از سمند فعلی خواهد بود. بنابراین پس از تکمیل پروژه پلتفرم و طراحی گنو، احتمالاً پیشرانه EFP ایران خودرو را روی این SUV مشاهده کنیم.

این پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1.7 لیتر حداکثر قدرتی برابر با 170 اسب‌بخار و 240 نیوتن‌متر تولید می‌کند. البته طبق اخباری که اخیراً از سمت شرکت ایران خودرو مبنی‌بر توسعه پیشرانه‌های سه سیلندر منتشر شده، احتمال دیگر، این است که پرقدرت‌ترین نمونه این پیشرانه با تکنولوژی TGDI، روی سمند شاسی بلند و سنگین وزن این شرکت قرار گیرد.

شاسی بلند ایران خودرو

سمند شاسی بلند ایران خودرو چه زمانی عرضه می‌شود؟

باید در نظر داشت که این محصول فعلاً در حد کانسپت و نمونه فرضی بوده و حتی پلتفرم آن مشخص نشده است.

بنابراین طراحی پلتفرم و بدنه و داخل کابین سمند شاسی بلند، باتوجه به میزان زمانی که این شرکت برای دیگر محصولات تولیدی خود صرف کرده است، حداقل دو الی سه سال زمان‌بر خواهد بود.

ایران خودرو واکنش نشان داد!

این شرکت نسبت به تصاویری که در فضای مجازی با نام سمند شاسی بلند منتشر شده واکنش نشان داده و اطلاع داد، رندر اولیه طرح ارائه شده در سال 1395 توسط شخصی به نام آلاد تهیه شده و این رندر در سال 1397 به‌روزرسانی شد.

باتوجه به‌اینکه این رندرها از طراحی زیبایی برخوردارند اما امکان پیاده کردن کامل آن بر روی خودرو وجود نداشته و امکان‌سنجی ساخت و تولید نیز بر روی گنو انجام نشده است.

بنابراین احتمال لغو تولید این شاسی بلند بالا بوده و ایران خودرو می‌تواند پس از اندکی پیشرفت در پروژه، درصورت بالا رفتن هزینه‌های تولید، پروژه را به کلی مختومه کند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خاک بر سر ایرانخودرو !!!!
    منتظر انکار همه چیز در جملات آخر از طرف ایران خودرو بودیم،😁😁🖕🖕

  • ناشناس

    ارزان کنید، مردم توان خریدن ندارند،چون پس اندازی نداریم

  • جمال

    ایران خودرو شیر بخوره ماست میده
    خاک تو سرش با ماشیناش