خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۴۵۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پروژه سمند شاسی بلند لغو شد

پروژه سمند شاسی بلند لغو شد

هفته گذشته خبری با محتوای قصد ایران خودرو برای تولید محصولی با عنوان سمند شاسی بلند منتشر شد، قرار بود تا نام این محصول گنو باشد. حالا ایران خودرو در واکنش به این خبر اطلاعیه‌ای را صادر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند سالی می‌شود که پروژه سمند شاسی بلند در ایران خودرو مطرح شده و تعدادی طرح مفهومی هم برای آن طراحی و منتشر شده است، اما هرازچندگاهی این پروژه از صندوق پروژه‌های کلیدنخورده ایران خودرو خارج می‌شود و بعد از غبارروبی رسانه‌ای دوباره به داخل این صندوق بازمی‌گردد. این‌بار هم این اتفاق به روال سال‌های قبل دوباره تکرار شده و امروز ایران خودرو نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

داستان سمند شاسی بلند

یکی از نقدهایی که سال‌هاست بر ایران خودرو وارد است، کمبود تنوع و قدیمی بودن سبد محصولات این شرکت خودروساز است. ایران خودرو برای خروج از زیر بار این هجمه، محصولی را با نام سمند شاسی بلند طراحی کرد، اما انگار قرار است این خودرو هم مثل پیکاژو و دیگر محصولات ناتمام ایران خودرو تنها در حد طراحی مفهومی باقی بماند.

تفاوتی که این محصول با دیگر پروژه‌های ناتمام ایران خودرو دارد این است که تا به حال حتی نمونه پروتوتایپ آن هم تولید نشده است.

آیا سمند شاسی بلند به واقعیت می‌پیوندد؟

برای پاسخ به این سول باید ابتدا مقصود از خودروی شاسی بلند را مشخص کرد. از زمان ورود کراس‌اوورها به بازار ایران به اکثر محصولاتی که مقداری از سدان‌ها ارتفاع بلندتری دارند و صندوق عقب هم نداشتند شاسی بلند می‌گویند، اما هیچ‌گاه نمی‌توان خودرویی مثل تویوتا لندکروزر را با تیوولی مقایسه کرد.

خودروهای suv مثل لندکروزر از شاسی مستقل و سیستم تعلیق‌های بسیار قوی‌تر و متفاوت‌تر از تیوولی و دیگر کراس‌اوورها بهره می‌برند.

ریرا محصول جدید ایران خودرو که بر اساس پژو 2008 تولید می‌شود و از زمستان 1402 روانه بازار می‌شود یک کراس‌اوور است، اگر مقصود از خودروی شاسی بلند را کراس‌اورر در نظر بگیریم ایران خودرو موفق به تولید چنین محصولی شده است.

اگر مقصود از شاسی بلند خودرویی suv باشد، باید گفت که ایران خودرو فاصله نسبتاً زیادی با تولید چنین محصولی دارد.

تکذیب تولید سمند شاسی بلند

حالا ایران خودرو تولید این محصول را تکذیب کرده است. علت منتشر شدن دوباره‌ی این خبر را می‌توان به گردن محصول جدید ایران خودرو تارا انداخت. این بار در کنار سمند شاسی بلند تصاویری در مورد وانت و پیکاپ تارا نیز منتشر شد، امری که احیا و رسانه‌ای شدن دوباره پروژه سمند شاسی بلند را به دنبال داشت.

همچنین، ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد تصاویری که از رندرهای این دو محصول در فضای مجازی منتشر شده، طراحی و انتشار آنها توسط علاقه‌مندان این خودروها انجام گرفته است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه ایران خودرو اعلام کرد که در مورد اقدامات توسعه‌ای گروه صنعتی ایران‌ خودرو اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد و محصولات جدیدی که در دستور کار طراحی و توسعه قرار دارد در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خسته

    ایرانخودرو بیلیاقت تر و بدبخت تر از اون چیزیه که بخواد اینو بسازه

  • ناشناس

    هههه هر دم از این باغ خبری می اید

  • فروخ تاج

    سلام……باید بدونیم بااین همهدپزوهشگر ومهندس جوان….ودانش بنیانها نتوانیم خودروهای بالا مثل اروپا وژاپن ….وچین در این رستا هستند حتی شنیده شده خودروهای هندی هم به جمع خودروهای شاسی بلند هم می پیوندند……وما متعصفانه اهل فن ومودیرانمون فقط نگاهشون وارتیست بازی به محصولات چینی افتخار کنند و هیچی ازملی گرای وزهمت وکار مثل آنان که محصولاتشون به دنیا نشان میدند نداشته باشند ومنطزر مونتاژاهای چینی باشند هیف وهیف ایرانی که حتی در کیفیت محصولشون به رکود امدند ودر تصادفات خودروها ایرانی به اسطلاه قد اعلم شده…..باید دولت جلو این بد بختی را گرفت