خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۴۵۰۰

وزیر صمت: مصرف سوخت برخی خودروها ۵ برابر استاندارد جهانی

وزیر صمت: مصرف سوخت برخی خودروها ۵ برابر استاندارد جهانی

طبق اعلام شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی متوسط مصرف سوخت خودروها در داخل، نزدیک سه برابر مصرف استاندارد جهانی است، درحالی که خودروهای ما باید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴ لیتر مصرف بنزین داشته باشند، اما در حال حاضر خودروهای ما ۱۰ تا ۱۲ لیتر مصرف بنزین دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس علی آبادی، وزیر صمت درخصوص چرایی عدم کیفیت برخی از خودروهای داخلی، اظهار داشت: برخی از خودروهای داخلی نه تنها سه برابر بلکه به دلیل خرابی خودرو شاید 5 برابر استاندارد جهانی مصرف سوخت داشته باشند، اما خودروهایی که امروز تولید می شود مطابق با استانداردهای روز دنیاست و سعی می شود ماشین‌هایی که امروز تولید می‌شوند یا از این پس تولید خواهند شد، مطابق با استانداردهای بین المللی باشند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که استاندارد با کیفیت متفاوت است، ممکن است یک خودرویی استاندارد گرفته باشد، اما به دلیل اینکه دچار خرابی و نقص شده یا سازنده دقت لازم را در رعایت استاندارد نکرده، این خودرو از کیفیت لازم برخوردار نباشد، تأکید من این است که بحث کیفیت متفاوت از استاندارد است و باید دنبال شود.

وی تأکید کرد: بزرگترین سرمایه‌گذاری که انجام شده، رسیدن به اهداف کیفی متناسب با استانداردهای روز دنیاست.

علی آبادی بیان کرد: ما استانداردها را دنبال و به خودروسازان ابلاغ کردیم. این استانداردها دقیقاً مطابق با استانداردها در دنیاست، ولی ممکن است که در این روند تخلفی صورت بگیرد که باید رسیدگی شود یا ممکن است که خودرویی خراب باشد که باید در جهت رفع خرابی یا نقص این خودرو حرکت کرد.

وی درباره اینکه به چه صورت می‌توان برخی از خودروسازان را به سمت اصلاح کیفیت خودروها سوق داد، گفت: در دنیا کمپانی های بسیار بزرگ به دلیل اینکه استانداردی را در ساخت خودرو رعایت نکردند، جریمه می شوند.

علی آبادی با تأکید بر اینکه امروز در صنعت خودروسازی به سمت اصلاح کیفیت پیش رفتیم، اظهار داشت: با تولید خودروهای هیبریدی شاهد تحولی در این صنعت خواهیم بود. در بسیاری از کشورها روند روبه رشدی برای خودروهای برقی را شاهدیم که ما نیز با این تحول دنیا همراه شدیم.

منبع: شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تولیداتی که با عقل سلیم هیچ توجیهی ندارد
    به زور خودمون رو تولید کننده خودرو می‌دانیم در حالیکه هزینه های بسیار زیادی به اقتصاد کشور تحمیل کردیم از طرفی خودروهایی روانه خیابان ها کردیم که هیچ مزیتی ندارد کج فهمی حکمرانی

  • کیا

    آهان باشه حتما مخصوصا از لحاظ ایمنی و مصرف سوخت باورت کردیم

  • گلشن

    با سلام
    مشکل اصلی تولید قطعات بی کیفیت است که خودروساز یا بازار حتما باید از این قطعات استفاده نمایند.باز اگر قطعه ای به خارج ازکشور سفارش داده شود با نفوذ همین قطعه ساز نمیتوان از شرکتهای خارجی نیز بیش از این توقع داشت…. ومن ا….