کد مطلب: ۸۶۱۴۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونمایی از محصولات جدید وارداتی در نمایشگاه خودروی مشهد

رونمایی از محصولات جدید وارداتی در نمایشگاه خودروی مشهد

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودروی مشهد از تاریخ 9 تا 11 شهریور 1402 و با حضور 90 شرکت فعال در حوزه خودرو برگزار شد. در این نمایشگاها خودروسازان از جدیدترین محصولات خود برای اولین بار رونمایی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیست و سومین نمایشگاه خودروی مشهد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی این شهر از تاریخ 9 تا 11 شهریور ماه 1402 برگزار شد. در این نمایشگاه که 90 شرکت کوچک و بزرگ مربوط به صنعت خودرو حضور داشتند که ازجمله آن‌ها می‌توان به شرکت‌هایی همچون سایپا و ایران خودرو، گروه بهمن، کرمان موتور، آرین پارس موتور، آمیکو و … اشاره کرد.

اما نکته جالب این نمایشگاه که آن را از سایر نمایشگاه خودروها در سال گذشته متمایز می‌کند، حضور خودروهای وارداتی از چند برند چینی است. از سال 1397 که واردات خودرو به کشور ممنوع شد، جای خالی خودروهای وارداتی در نمایشگاه‌ها بشدت حس می‌شد.

یک نکته جالب دیگر از نمایشگاه خودرو مشهد، رونمایی از چند خودرو جدید توسط خودروسازان داخلی بود که می‌توان گفت، در نوع خود بی‌نظیر بود.

چه خودروهایی در نمایشگاه مشهد رونمایی شد؟

هر یک از شرکت‌های خودروساز، چندین خودرو برای ارائه داشتند و بنابراین، محصولات جدید نمایشگاه خودرو مشهد را به تفکیک شرکت عرضه‌کننده بررسی می‌کنیم. هر یک از این محصولات، به‌صورت جداگانه بررسی خواهد شد.

ایران خودرو:

ری‌را، اولین کراس‌اوور تولیدی ایران خودرو بوده که طرح نهایی آن برای اولین بار به نمایش عموم درآمد. البته به دلیل اینکه داخل کابین خودرو فعلا نهایی نشده، قابلیت عکس‌برداری از داخل خودرو میسر نبود. پیشرانه ری‌را قرار است همان پیشرانه EFP توربوشارژ باشد که توانایی تولید 160 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

ری‌را نمایشگاه خودرو

ری‌را

شاین مکس که اولین خودروی وارداتی این شرکت به‌شمار می‌رود، برای اولین بار در نمایشگاه خودرو جهت بازدید عموم گذاشته شد. این خودرو با دو نسخه هیبریدی و بنزینی TGDI روانه بازار می‌شود که هرکدام به ترتیب 174 و 188 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

شاین مکس

شاین مکس

هایما 7X از سری کراس‌اوورهای هفت نفره بازار بوده که در نمایشگاه خودرو سال گذشته نیز حضور داشت. این خودرو امسال نیز به نمایش عموم گذاشته شد و تاریخ عرضه دقیق آن، هنوز هم معلوم نیست. پیشرانه هایما 7X با حجم 1.6 لیتری توربو است که توانایی تولید حداکثر 193 اسب‌بخار قدرت و 293 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

7X scaled

هایما 7X

محصولات دیگری از شرکت ایران خودرو نیز داخل نمایشگاه حضور داشتند که ازجمله آن‌ها می‌توان به تارا برقی، رانا پلاس AMT و هایما 8S اشاره کرد.

سایپا:

اطلس یک فیس‌لیفت از خودروی کوییک این شرکت به شمار می‌رود و از لحاظ مشخصات فنی، هیچ تفاوتی با این خودرو ندارد. تصاویر این خودرو قبل از نمایشگاه مشهد، بارها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به دست می‌شد.

سایپا اطلس

سایپا اطلس

سهند سایپا نیز یکی دیگر فیس‌‌لیفت‌های جدید این شرکت به شمار می‌رود که نسخه تغییر یافته از خودروی ساینا است. این محصول قرار است در چند نسخه پایه، نیمه فول و فول وارد بازار شود.

سایپا سهند

سایپا سهند

چانگان Uni-K از کراس‌اوورهای وارداتی شرکت سایپا بوده که برای اولین بار در معرض بازدید عمومی قرار گرفت. این خودرو به‌نوعی قوی‌ترین و مجهزترین خودروی وارداتی این شرکت محسوب می‌شود.

چانگان Uni-K

چانگان Uni-K

خودروهای دیگری همانند چانگان‌های CS35 و CS55 پلاس، زوتی DL5، سیتروئن C3-XR یا سیلک، ساینا دنده اتومات و شاهین پلاس اتومات نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. البته خودروهای اطلس، ساینا اتومات، شاهین پلاس اتومات، زوتی DL5 و چانگان CS35 جهت انجام تست رانندگی در محل غرفه سایپا حضور داشتند.

بهمن موتور:

فیدلیتی پرستیژ که پیش از این در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شده بود، در نمایشگاه مشهد نیز جهت بازدید عموم قرار گرفت. این خودرو یکی از آپشنال‌ترین خودروهای مونتاژی گروه بهمن به‌شمار می‌رود.

پرستیژ scaled

فیدلیتی پرستیژ

بستیون T77 از خودروهای وارداتی بهمن موتور است که طبق اعلام شرکت، قرار است در آینده نزدیک وارد کشور شود. بستیون T77 از یک پیشرانه 1.5 لیتری TGDI بهره می‌برد که از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر، توانایی تولید 166 اسب‌بخار قدرت و 258 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

بستیون T77

بستیون T77

همچنین طبق اعلام شرکت در نمایشگاه خودرو مشهد، قرار است چهار محصول دیگر به صورت وارداتی و تحت برند جدید گروه بهمن، یعنی BM Cars وارد بازار شود. هونگچی H5، هاوال H6 هیبریدی، ام‌جی ONE سه محصول وارداتی چینی و سانگ‌یانگ سابق یا همان KG Mobility تورس، محصول کره‌ای BM Cars گروه بهمن خواهد بود.

محصولات وارداتی بهمن موتور

محصولات وارداتی بهمن موتور

کرمان موتور:

کی‌ام‌سی A5 یکی از محصولات مونتاژی کرمان موتور به‌شمار می‌رود که برای اولین بار در نمایشگاه مشهد رونمایی شد. این خودرو همان SWM G01 است که تا سال 1400 توسط سیف خودرو در بازار عرضه می‌شد. این خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر 155 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

KMC A5

KMC A5

کی‌ام‌سی X5 یکی از جالب‌ترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه خودرو مشهد بود. این خودرو که جایگزین مناسبی برای جک S5 کرمان موتور به شمار می‌رود، از یک پیشرانه 1.5 لیتری TGDI استفاده می‌کند که توانایی تولید حداکثر 172 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

KMC X5

KMC X5

لاماری:

ایمای هیبریدی ، خودرویی است که در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شده و قرار است به‌صورت وارداتی، توسط شرکت لاماری در بازار داخل کشور عرضه شود. ایمای هیبریدی از یک پیشرانه 1.5 لیتری GDI و یک پیشرانه الکتریکی استفاده می‌کند که توانایی تولید حداکثر 125 کیلو وات (170 اسب‌بخار) قدرت را دارد.

لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید

خودروسازی ایلیا:

وی‌جی‌وی U75 پلاس نیز جدیدترین محصول وارداتی ایلیا موتور به‌شمار می‌رود که در نمایشگاه مشهد رونمایی شد و از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید حداکثر 226 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند.

VGV U75 پلاس

VGV U75 پلاس

پادران موتور:

کینگ‌لینگ تاگا پیکاپ جدید پادران موتور است که از یک پیشرانه 1.8 لیتری TGDI استفاده می‌کند. این پیشرانه می‌تواند قدرتی معادل 227 اسب‌بخار و 310 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

کینگ‌لینگ تاگا

کینگ‌لینگ تاگا

تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه خودروی مشهد

همانطور که پیش‌بینی می‌شد استقبال از بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد در حد بسیار خوبی بود، تا جایی که بسیاری از غرفه‌دارن بر این باور بودند که نمایشگاه امسال پر فروغ‌تر از همیشه برگزار شد. علیرضا عاجزی، مجری برگزاری بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد گفت: طی چهار روز برگزاری نمایشگاه خودرو مشهد بیش از ۹۰ هزار نفر از این رویداد مهم خودرویی کشور بازدید کردند. (میهن صنعت)

بنابراین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد، بزرگ‌ترین گردهمایی خودرویی کشور در نیمه ابتدایی سال جاری محسوب می‌شود. این نمایشگاه به دلیل حضور برخی خودروهای وارداتی، یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های خودرویی پس از ممنوعیت واردات به‌شمار می‌رود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.