حجم ویدیو: ۳۹.۹۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۱:۱۳ دانلود ویدیو

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، در گفتگو با تجارت‌نیوز:

برخی افراد پیشانی پینه‌بسته مصداق نفوذ مافیای خودرو شده‌اند

صنعت و بازار خودرو در سال‌های اخیر در شرایطی قرار گرفته که بسیاری از مسئولان از نفوذ مافیا در این صنعت صحبت به میان می‌آورند. ما این مافیا چه کسانی هستند؟ در این زمینه تجارت‌نیوز، در گفتگویی تصویری با معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس، به پاسخ این پرسش پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مافیای خودرو به اسم رمز دولت برای فرار از وضعیت نابسامان این صنعت و بازار آن تبدیل شده است. تا جایی که وزیر پیشین صمت علت استیضاح و برکناری خود را سر شاخ شدن با این مافیا عنوان کرد.

با این حال هیچ یک از مسئولان دولت و نمایندگان مجلس نامی از مافیا به میان نمی‌آورند و مشخص نیست منظورشان چه کسانی است. در این بین برخی صرفاً آدرسی از آن‌ها می‌دهند.

به‌عنوان مثال این گروه می‌گویند کسانی که با واردات خودرو به شکل‌های گوناگون مخالفت می‌کنند اگر خود مافیا نباشند، تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند.

حال نگاهی به اظهارات مختلف در روزها و ماه‌های اخیر نشان می‌دهد کسانی مخالفت سرسخت واردات شده‌اند که اتفاقاً خود در سطوح مختلف سه قوه حضور دارند و در میان آن‌ها اعضای کابینه و سیزدهم و نمایندگان مجلس هم دیده می‌شود.

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس، در گفتگوی تصویری که با تجارت‌نیوز داشت نیز چنین آدرسی در رابطه با مافیای خودرو داد و در مهم‌ترین بخش صحبت‌های خود گفت: در تمام نهادها آثاری از مافیا مشاهده می‌شود. در بین این افراد، برخی افرادی که یقه بسته هستند و حتی پیشانی پینه‌بسته دارند، مصداق بارز نفوذ مافیا شده‌اند.

وی همچنین معتقد است که چشم بستن بر موضوع ساماندهی صنعت خودروسازی ایران به معنای چشم بستن روی کشته‌شدن سالانه 20 هزار نفر از ایرانیان در تصادفات است.

در این ویدئو مصاحبه تجارت‌نیوز با معین‌الدین سعیدی را مشاهده می‌کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.