حجم ویدیو: ۳۴.۱۲M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۱۴ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ولگا تنها مقصر وضعیت دریای خزر نیست

غلامرضا مرحبا، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: «حال دریای خزر خوب نیست. از نظر زیست محیطی، خزر بسیار شکننده است. این دریا از یک سو با چرخه طبیعی پیشروی و پسروی دارد و از سوی دیگر با مداخلات انسانی مواجه است. صرفا با بسته شدن مسیر رود ولگا به دریای خزر، این وضعیت پیش نیامده، اگرچه این عامل هم دخیل است.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، حال دریای خزر خوب نیست. این روایتی است که غلامرضا مرحبا، نماینده مجلس از وضعیت بزرگترین دریاچه جهان دارد.

از یک سو صحبت از آلودگی‌های نفتی، پلاستیکی و… در بستر دریای خزر است و از سوی دیگر حق‌آبه این دریا. اخیرا سازمان محیط زیست ایران و برخی از مقامات رسمی از کاهش تراز آب دریای خزر به دلیل پرداخت نشدن حق‌آبه آن و بسته شدن رود ولگا گفتند.

خزر با وسعتی بیش از 600 هزار کیلومتر حالا با اما و اگر پرداخت حق‌آبه مواجه است. گفته می‌شود که مسیر رود ولگا به این دریا بسته می‌شود. رودی که به تنهایی بیش از 80 درصد از آب دریای خزر را تامین می‌کند. به عبارتی حیات این دریا تا حد زیادی در گروی پرداخت شدن حق‌آبه آن با رود ولگاست.

عاطفه محمودی، خبرنگار تجارت‌نیوز در گفت‌وگو با غلامرضا مرحبا، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اهمیت دریای خزر برای ایران و مشکلاتی که این دریا با آن مواجه است را بررسی کرد.

بخش بعدی گفت‌وگو درباره وضعیت دریای خزر به زودی منتشر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.