حجم ویدیو: ۲۵.۲۸M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۵۸ دانلود ویدیو

برزو حق‌شناس، تحلیلگر بازارهای مالی در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» بررسی کرد:

پیش بینی بورس در سال ۱۴۰۳/ بهار بازار سهام فرا می‌رسد؟ (ویدئو)

سارا صفاری سارا صفاری

بازار سرمایه در حالی وارد سال ۱۴۰۳ می‌شود که یکی از رکودی‌ترین سال‌ها را پشت سر گذاشته و ارزش و حجم معاملات در این بازار به حداقل خود رسیده است. برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز به پیش بینی بورس در سال آینده پرداخته و معتقد است که بازار سهام می‌تواند بهار سبزی را سپری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معامله‌گران بازار سهام امیدوارند سال 1403، سال رونق بورس باشد. برزو حق‌شناس معتقد است بورس تهران در سال جاری از ناحیه سیاست‌های بانک مرکزی و دولت تحت فشار زیادی بوده و سیاست‌های انقباضی احتمالا در سال آینده نیز بازار سهام را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    کاش رئیسی هرگز ادعای حمایت از بازار سرمایه را نمی‌کرد این ادعا مثل سال ۹۹ ته مانده آبروی حکومت را در بازار سرمایه برد و البته عده ای را متضرر کرد

    • ناشناس

      اینا هستن که مملکت رو به گند میکشن بسپارند دست یه بچه ۷ ساله خیلی بهتر اداره میکنه چون این کشور با این همه ثروت کاری نداره اداره کردنش که

  • ناشناس

    بزک نمیر بهار میاد.....

  • ناشناس

    سلام
    لطفا" از جناب حق شناس سوال کنید ، مگه معتقد نبودید که بورس وابسته به دلار هست و بازار سرمایه با دیگر بازارها همچون دلار ، سکه‌، طلا، خودرو، زمین و مسکن و ... موازی حرکت می کنند ؟ سوال اینجاست که سال ۹۹ دلار بوده ۲۲ هزار تومان ، سکه‌ بوده ۸ میلیون تومان ، پراید بوده حدود ۷۰ میلیون تومان ، یک باب مغازه تو فلان شهر بوده حدود ۴۰۰ میلیون تومان و شاخص کل بورس بوده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و قیمت یک سهم مثلا" نماد فرابورس بوده ۱۵ هزار تومان . اکنون بعد از گذشت حدود ۳ سال ، دلار با ۳ برابر شدن قیمت نسبت به سال ۹۹ رسیده به ۶۱ هزار تومان ، سکه‌ با رشدی ۴/۵برابر از ۳۷ میلیون تومان عبور کرد ، پراید با رشدی حداقل ۶ برابری به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده . اون مغازه ی ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیونی رسیده به حداقل ۲/۵میلیارد تومان ولی شاخص کل بورس بورس هنوز حول عدد ۲ میلیون و ۱۰۰ واحدی سال ۹۹ می چرخد. قیمت سهم نماد فرابورس به ۸۰۰ تومان تنزل پیدا کرده و سهامداران حداقل ۷۰_۸۰درصد تو ضرر و زیان هستند !!!!!!!!
    سوال اینجاست که چرا بورس پا به پای بازارهای دیگه مانند زمین و مسکن اون رشد را نداشته ، با دلار هم جلو نرفته و همانند حداقل دلار ۳ برابر نشده بلکه مخالف بازارهای دیگه حرکت منفی داشته؟!!!!!!!!!!!
    چرا وقتی دلار افزایش پیدا میکنه ، از کارشناسان و مسئولان بورس سوال میشه که چرا دلار از ۲۲ هزار تومان به ۶۱ هزار تومان رسیده ولی بورس خلاف جهت دلار حرکت میکنه ؟ جواب می دهند بورس چه ربطی به دلار داره ؟!!!!!!
    ولی وقتی دلار کاهش پیدا میکنه ، از همون عزیزان سوال میشه چرا بورس قرمز و منفی شد ؟ جواب می دهند چون دلار کاهش پیدا کرده !!!!!!!!
    خلاصه بورس تو این ۳ سال گذشته نه تنها با بازارهای دیگه موازی حرکت نکرده بلکه در جهت خلاف آنها حرکت کرده و در حالت خوشبینانه یک گام به جلو حرکت کرده و دهها گام به عقب . یک روز ۲ هزار سبز و مثبت میشه و روز بعد ۱۸ هزار قرمز و منفی و این حرکت از سال ۹۹ تاکنون ادامه داشته و نسبت به بازارهای دیگه بی تفاوت هست. جناب حق شناس بزرگواری کنند و این سوال را که قطعا" سوال میلیونها سهامدار بورسی هست را جواب بفرمایند .

    • ناشناس

      کاملا با این نظر کاربر عزیز موافقم

    • ناشناس

      خدایی گل گفتی دمت گرم

  • ناشناس

    ما که اکثر سهمارو به ضرر دادیم رفت پولمونو با این قرمز کردنا خوردن راحت، دیگه اگه هرروز سبز هم بشه طلا هم بشه دیگه بورس بی بورس ، سود نمیدن که هیچ اصل پول هم از بین میره یه بهانه هم براش پیدا میکنن که به این دلیل قرمز شد بورس نیست که قرمز میشه این عمر و سرمایه و امید هست که قرمز و نابود میشه

  • ناشناس

    بورس جای سرمایه گذاری نیست جای سرمایه سوزی است هرکس با هفتاد در صد ضرر بیرون بیاید پول خود را بدهد طلا برد کرده نظر شخصی

  • محگد

    اگر جوابی داشتند که الان اینجا نبودند😂😂

  • ناشناس

    مثلا رییسی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و قبل از به تخت نشستن به اولین جایی که رفت ساختمان بورس بود که کاش هیچ وقت نمی رفت اونجا چی گفت و چکار کرد ؟؟؟؟؟؟؟ کاش هیچ وقت نمی رفت

  • ناشناس

    خواهشا دستتونو از جیب مردم بیرون بیارید ما تاوان چی رو باید پس بدیم

  • ناشناس

    یک سهام به اندازه یک دانه یک بسته آدامس هم ارزش نداره. آنوقت تمام این شرکت ها هر روز محصولاتشون را بالا می برند.
    اصلا بورس باید سال به سال با توجه به دارایی های خود به روز رسانی شود. کف قیمت داشته باشه و از آن پایین تر نیاد و شرکت مربوطه تظمین قیمت آنرا در صورت نیاز بدهد.
    سهامی که بعد از افزایش سرمایه از محل سود انباشته نصف می شود چه توجیهی دارد؟
    واقعا اینجا چیدخبره؟

  • ناشناس

    مشکل اینجاست که اعضای دولت سواد بورسی ندارند

    • ناشناس

      اعضای دولت سواد هیچی رو ندارند