حجم ویدیو: ۲۳.۰۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۵۲ دانلود ویدیو

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

دولت همه مشکلات بازار مسکن را به گردن مشاوران املاک انداخت

مینا علیزاده مینا علیزاده

سیاست‌های انقباضی و محدودیت فعالیت مشاوران املاک از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت در سال ۱۴۰۲ هستند که در بازار مسکن پیاده شد. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره سیاست‌های دولت در بازار مسکن به «تجارت‌نیوز» گفت: «سیاست‌های دولت به‌جز قسمتی که به مشاوران املاک مربوط می‌شد، تقریبا موفق بوده است. دولت تمام مشکلات را به گردن بنگاه‌های املاک انداخت و معتقد بود که آنها مسئول گرانی مسکن هستند.»

به گزارش تجارت‌نیوز، سیاست‌های دولت در سال 1402، نتوانست دردی از مشکلات مسکن دوا کند. به‌علاوه اینکه رکود بازار در این بازه چند ماهه نیز با تمایل دولت انجام گرفت؛ رکودی که پیامدهای جبران‌ناپذیری نیز برای مسکن به یادگار گذاشت. اما برخی کارشناسان ثبات قیمت ناشی از این رکود را چندان برای بازار مسکن بی‌فایده نمی‌دانند.

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این باره به «تجارت‌نیوز» گفت: «سیاست‌های دولت به‌جز قسمتی که به مشاورا املاک مربوط می‌شد، تقریبا موفق بوده است. دولت تمام مشکلات را به گردن بنگاه‌های املاک انداخت و معتقد بود که آنها مسئول گرانی مسکن هستند.»

وی افزود: «سال 1402 رکود وجود داشت، اما شاهد افزایش قیمت نبودیم. البته در دو حالت رکود و افسارگسیختگی قیمت‌ها یک پیامد دارد و چرخه اقتصاد را مریض و بیمار می‌کند.»

این بخش از گفت‌وگوی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در ویدئوی همین گزارش قابل مشاهده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.