حجم ویدیو: ۲۴.۰۰M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۴۸ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

جزئیات جدید از فسادهای عجیب در فوتبال ایران

ماجرای فساد در فوتبال ایران، ابعاد جدیدی پیدا کرده است. از رشوه برای ساخت ورزشگاه گرفته تا پرداخت هزینه برای تهیه پارتنر جنسی در اردوهای یک باشگاه فوتبال!

به گزارش تجارت‌نیوز، پرونده فساد در فوتبال ایران چند وقتی است که به جریان افتاده است. در همین خصوص رضا جاودانی، مجری سابق شبکه سه و عضو فعلی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با عادل فردوسی‌پور ابعاد جدیدی از این فساد را افشا کرد.

این افشاگری چنان وحشتناک بود که تعجب بسیاری از مردم و فوتبال دوستان را به همراه داشت. از رشوه برای ساخت ورزشگاه گرفته تا پرداخت حق حساب به عوامل برنامه‌های ورزشی صداوسیما و خبرنگاران. پرداخت پول به جادوگر و از همه عجیب‌تر پرداخت هزینه برای تهیه پارتنر جنسی در اردوهای پیش فصل و میان فصل یک باشگاه فوتبال!

آنطور که این رکن انضباطی فدراسیون فوتبال گفته باشگاه مس رفسنجان برای ساخت ورزشگاه جدید خود 70میلیارد تومان به یکی از مسئولان سازمان لیگ رشوه پرداخت کرده است

طبق گفته رضا جاودانی، سرمربی وقت مس، در سال 1400 حدود 750 سکه از طرف علی علیزاده، از مسئولان باشگاه مس به داوران و افراد دیگر داده که این پول‌ها با اشکال مختلفی از جمله تبدیل در یک صرافی و موبایل فروشی به دست رشوه‌گیران رسیده است. همچنین با دستور این سرمربی مبلغ 6 میلیارد تومان به یک جادوگر پرداخت شده تا نقش مؤثری در بردهای تیمش داشته باشد.

جاودانی همچنین اشاره کرده که یکی از تهیه‌کنندگان تلویزیون، یک ساعت برند رولکس با مبلغ 600 میلیون تومان، زیرمیزی گرفته تا از باشگاه مس حمایت کند.

به گفته جاودانی یک مجری تلویزیون، پژو 2008 رشوه گرفته تا به سود مس رفسنجان فعالیت رسانه‌ای داشته باشد. او همچنین یک واحد ویلایی در شهرک بنفشه کرج نیز هدیه گرفته که الان یک واحد ویلایی در آن شهرک به‌ازای هر مترمربع، مبلغ 70 میلیون تومان معامله می‌شود.

طبق گفته جاودانی در این بین، یک واحد تجاری در میدان پالیزی و خانه‌ها و آپارتمان‌هایی در قشم و کیش نیز جابجا شده است.

البته جاودانی اسنادی رو کرد که این فساد فقط مربوط به سالهای 1400 و 1401 نبوده بلکه تا همین چند وقت پیش مبالغی به حساب برخی داوران و عوامل اجرایی برای تأثیرگذاری در نتایج مسابقات واریز شده است، که آخرین آن به تاریخ 17 اردیبهشت امسال برمی‌گردد.

اما شاید عجیب‌ترین افشاگری جاودانی مربوط به موضوع دیگری خارج از بحث رشوه بود. این عضو کمیته انضباطی می‌گوید، مبلغ 250 میلیون تومان از سوی باشگاه مس به برخی افراد داده شده تا افرادی که داخل این باشگاه سمت دارند در شمال کشور روابط نامتعارف غیرشرعی داشته باشند. البته این مبالغ به اسم خرید برنج به حساب دیگران منتقل شدند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه ورزشی در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.