خبر مهم:

حجم ویدیو: ۴۳.۰۱M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۵۱ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

گزارش تصویری روز سوم الکامپ

حامد اناری حامد اناری

روز سوم از نمایشگاه الکامپ با حضور پرشمار بازدیدکنندگان و چهره‌های برجسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز سوم از بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران با حضور پررنگ بازدیدکنندگان برگزار شد. در گزارش تصویری تجارت‌نیوز افراد با مناسبات مختلف همه از تجربه حضور خود در الکامپ گفتند. این نمایشگاه فرصت بسیار مناسب و ارزنده‌ای برای حضور در میدان‌گاهی‌ست. میدان‌گاهی که در آن نام‌های بزرگی در آن جمع‌ شده‌اند تا دستاوردهای خود را به بازدیدکنندگان عرضه کنند.

حلقه گم‌شده کجاست؟

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه شبکه‌سازی‌هایی اتفاق می‌افتد که به رشد و هم‌افزایی اکوسیستم استارتاپی و فناوری در ایران کمک می‌کند. اجزای اکوسیستم در کنار هم همزیستی می‌کنند. در کشور ما سال‌ها فضای جزیره‌گونه شرکت‌ها، برند‌ها، استارتاپ‌ها و افراد را از یکدیگر دور نگه می‌داشت و همین مسئله مانعی برای رشد به حساب می‌آمد. 

امروز می‌توان گفت تا حد زیادی این فضای جزیره‌گونه از بین رفته است. اقدامات زیادی برای رقابت‌زدایی صورت گرفته و نتیجه این تلاش‌ها در طول سال‌های گذشته برگزاری پرشور و پر رنگ این‌دست از رویدادهاست. 

البته ناگفته نماند که حلقه گم شده این دست از رویدادها، حضور شرکت‌ها و نام‌های پرآوازه و بازارهای گرم خارجی‌ست. حضور کم‌رنگ شرکت‌های جهانی و سرمایه‌گذاران غیروطنی یک ضعف به حساب می‌اید. باید در این زمینه تلاش بسیاری کرد تا ظرفیت بالای استعدادهای ایرانی به جهان شناسانده شود و جریان‌های جذب سرمایه به اکوسیستم استارتاپی و فناوری کشور جاری شود. با حضور شرکت‌های شناخته شده خارجی شبکه‌سازی‌های بیشتر و رشد بیشتری را برای اکوسیستم می‌توان متصور شد. 

در گزارش‌های روزانه و تصویری تجارت‌نیوز از نمایشگاه الکامپ سعی شده تا با پرسشگری از افراد مختلف، از بازدیدکنندگان و غرفه‌داران و مدیران و مسئولان گرفته تا شخص وزیر ارتباطات و فناوری، در مورد تجربه ایشان و نظرشان در مورد نمایشگاه الکامپ بپرسیم. 

شما می‌توانید اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.