حجم ویدیو: ۱۳.۲۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۶ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

زریاب؛ حمله همه جانبه اونس طلا به سقف ۲۴۰۰ دلاری + ویدئو

حمیدرضا اناری حمیدرضا اناری

قیمت طلای جهانی جمعه‌شب از ضعف گسترده دلار آمریکا بهره‌مند شد و از سطح ۲۳۸۰ دلار عبور کرد. با این حال، سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، و داده‌های تورم مصرف‌کننده آمریکا (CPI) می‌تواند به طرز چشمگیری بر عملکرد قیمت طلای جهانی در هفته آینده تاثیر بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تقویم اقتصادی آمریکا در نیمه اول هفته هیچ گزارش مهمی ارائه نخواهد کرد. با وجود این، سرمایه‌گذاران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مقابل کمیته بانکی سنا و کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان را به‌دقت زیر نظر خواهند گرفت.

از دیدگاه کارشناسان، بعید به نظر می‌رسد پاول در اظهارات خود سرنخ جدیدی از چشم‌انداز سیاست پولی به دست دهد. از آنجا که این اظهارات پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در نوامبر برگزار می‌شود، سوال‌های قانون‌گذاران می‌تواند بر سیاست متمرکز شود.

مهاجرت، تورم و بیکاری از جمله موضوعات داغی خواهد بود که قانون‌گذاران احتمالاً به آن می‌پردازند. پاول در مورد سیاست یا سیاست مالی اظهار نظر نخواهد کرد. حتی در این صورت نیز تغییرات در درک ریسک همچنان می‌تواند بر عملکرد دلار آمریکا تاثیر بگذارد. افزایش ریسک می‌تواند باعث از دست رفتن تقاضا برای دلار شود، در حالی که تغییر منفی در جو بازار می‌تواند به این ارز، در راستای سود بردن از جریان تقاضای امن، کمک کند.

در روز پنجشنبه، اداره آمار کار (BLS) داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه ژوئن را منتشر خواهد کرد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این شاخص، پس از ثبات در ماه مه، در بعد ماهانه ۰.۱ درصد افزایش یابد. همچنین انتظار می‌رود شاخص CPI هسته، که قیمت‌های پرنوسان مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، ضمن افزایش 0.2 درصدی، با رشد ماه مه مطابقت داشته باشد.

افزایش بیشتر از حد انتظار در شاخص CPI هسته ماهانه می‌تواند در واکنش اولیه به تقویت دلار آمریکا منجر و باعث شود سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سپتامبر را مجدداً ارزیابی کنند. از سوی دیگر، یک نتیجه غیرمنتظره منفی در این داده‌ها می‌تواند موجب کاهش چشمگیر بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شود و زمینه را برای افزایش مجدد قیمت طلای جهانی فراهم کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجات‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

اینفوگرافی