حجم ویدیو: ۴۹.۸۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۱ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

چگونه ارز اربعین دریافت کنیم؟ + ویدئو

امسال هم مبلغ ارز اربعین معادل ۲۰۰ هزار دینار برای هر متقاضی است و قیمت این ارز، بر مبنای نرخ فروش اسکناس ETS یا همان معاملات الکترونیکی ارز تحت نظر بانک مرکزی تعیین می‌شود که در حال حاضر، حدود سه هزار و ۵۶۰ تومان به ازای هر ۱۰۰ دینار عراق است.

به گزارش تجارت نیوز،

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، بانک مرکزی همچون سال‌های گذشته، شرایط پرداخت ارز اربعین برای زائران را اعلام کرد. امسال هم مبلغ ارز اربعین معادل 200 هزار دینار برای هر متقاضی است و قیمت این ارز، بر مبنای نرخ فروش اسکناس ETS یا همان معاملات الکترونیکی ارز تحت نظر بانک مرکزی تعیین می‌شود که در حال حاضر، حدود سه هزار و 560 تومان به ازای هر 100 دینار عراق است. به این ترتیب، متقاضیان دریافت 200 هزار دینار ارز اربعین، باید حدود هفت میلیون و 120 هزار تومان پرداخت کنند.

این در حالیست که هر 100 دینار عراق در بازار آزاد حدود چهار هزار و 460 تومان معامله می‌شود. به این ترتیب، قیمت فروش ارز اربعین توسط بانک مرکزی حدود ۲۳ درصد کمتر از نرخ بازار آزاد است و زائران با دریافت 200 هزار دینار از بانک مرکزی، حدود یک میلیون و 800 هزار تومان نسبت به خرید ارز از بازار آزاد سود می‌کنند.

ارز اربعین برای همه زائران بالای 5 سال در نظر گرفته شده است. طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی سال گذشته کد سماح برای دریافت ارز ضروری بود و مشکلاتی را برای زائران به وجود آورد. امسال بانک مرکزی آماده است تا بدون ارائه کد سماح، ارز مسافرتی ارائه دهد.

پس از ثبت نام، متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن اصل کارت ملی و گذرنامه یا برگه تردد اربعین، از تاریخ 7 مردادماه تا پنجم شهریورماه به بانک‌های منتخب ملی، صادرات، تجارت، سپه و پست بانک مراجعه و تا سقف 200 هزار دینار، ارز اربعین دریافت کنند. البته این رقم 200 هزار دیناری، سقف پرداخت ارز اربعین است و امکان دریافت ارز کمتر از این مقدار هم وجود دارد.

همچنین طبق اعلام فرزین زوار اربعین که از سیستم بانکی کشور ارز دریافت کرده‌اند بعد از بازگشت می‌توانند ارز باقیمانده را به همان نرخ خرید به بانک‌ها برگردانند.

نکته قابل توجه دیگر نیز آن است که دریافت ارز اربعین، مانعی برای دریافت ارز مسافرتی یورویی محسوب نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.