کد مطلب: ۱۶۰۵۲۶

خریداری ۹۰ هزار تن چای سبز در چین پایانی

خریداری 90 هزار تن چای سبز در چین پایانی

معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور گفت: در حال حاضر چین سوم و پایانی چای آغاز شده و از آغاز این چین ما حدود 90 هزار تن برگ سبز از چایکاران خریداری کرده‌ایم.

گودرز خردادپور معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور در خصوص چین پایانی برگ سبز اظهار کرد: از روز اول مهر ماه ما چین سوم و پایانی برگ سبز را شروع کردیم که این چین تا اواخر مهر و اوایل آبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: تاکنون و با شروع چین سوم بیش از 90 هزار تن چای سبز از چای‌کاران خریداری شده است که 42 درصد از آنها درجه یک و 58 درصد برگ درجه دو محسوب می‌شوند.

خردادپور در رابطه با ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این برگ سبز 176 میلیارد و 900 میلیون تومان است و میزان چای خشک تولید شده از این برگ سبز نیز از هر 4/45 کیلوگرم، یک کیلوگرم چای خشک است.

وی افزود: بنابراین از میزان برگ سبزی که تاکنون خریداری شده حدود 20 هزار و 400 تن چای خشک تولید می‌شود.

معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور با بیان اینکه تا کنون 68 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است، تصریح کرد: ما با 150 کارخانه قرارداد داریم و بخش دولتی و کارخانه‌ها تا کنون 121 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران را که به صورت میانگین 68 درصد است را پرداخت کرده‌اند. از این میزان حدود 100 میلیارد سهم دولت و مابقی سهم کارخانجات بوده است.

خردادپور در پایان گفت: تا پایان فصل چین پاییزه مطالبات چایکاران به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.