کد مطلب: ۲۹۵۸۹۲

امیریه سالانه ۵ تن گلاب تولید می‌کند

امیریه سالانه ۵ تن گلاب تولید می‌کند

شهردار امیریه با اشاره به وجود باغ پنج هکتاری گل محمدی در این شهر، گفت: این باغ سالانه پنج‌تن گلاب تولید می‌کند و مساحت آن تا ۱۰ هکتار نیز قابل‌افزایش است.

محمد عوض آبادیان ضمن بیان اینکه باغ گل شهری امیریه به مساحت پنج هکتار و باهدف تولید گلاب و پرورش گل‌های موردنیاز شهری ایجادشده است، تاکید کرد: این باغ سالانه پنج‌تن گلاب می‌دهد که این امر می‌تواند امیریه را به قطب گلاب‌گیری استان سمنان بدل کند و شاهد برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، هنری و گردشگری باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز،آبادیان بابیان اینکه در سطح شهر امیریه ۵۰ هزار مترمربع فضای سبز وجود دارد و سرانه فضای سبز هر شهروند در شهر امیریه ۲۱ مترمربع است، افزود: این شهر استعداد و ظرفیت خوبی برای بدل شدن به آزمونه گردشگری درزمینه های مختلف و همچنین اشتغال‌زایی پایدار در حوزه گردشگری است.

ضرورت پرداخت مطالبات شهرداری

شهردار امیریه بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهر امیریه دو میلیارد تومان به شهرداری این شهر بدهکار هستند که تاکنون یک میلیارد تومان از مطالبات وصول‌شده است، تأکید کرد: در سال ۹۶ بودجه شهرداری سه میلیارد تومان بود که پرداخت معوقات از طریق سایر نهادها به شهرداری ما را در اجرای برنامه‌های بهتر شهری یاری می‌رساند.

عوض آبادیان بابیان اینکه سرانه شهروندان امیریه درگذشته ۲۵۰ هزار تومان بود که در حال حاضر این رقم به یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیداکرده است، بیان کرد: با توجه به وجود شرایط نامساعد اقتصادی که شهرداری‌ها هم با بحران مالی مواجه هستند خوشبختانه شهرداری امیریه توانسته تا حد زیادی رضایتمندی مردم را کسب کند.

وی در پایان به اجرای ۲۱ پروژه عمرانی در امیریه خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به احداث جاده سلامت به طول یک کیلومتر، مرمت و بازسازی قلعه، آسفالت و بهسازی بافت قدیمی، احداث بوستان کتاب، احداث زمین چمن مصنوعی، مناسب‌سازی معابر و پیاده‌سازی سطح شهر و … اشاره کرد.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.