فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۳۰۲

۱۰ استان رکورددار خرید تضمینی گندم شدند

۱۰ استان رکورددار خرید تضمینی گندم شدند

مجری طرح گندم از رکورد خرید تضمینی گندم توسط ۱۰ استان برتر خبر داد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت نیوز،

سهراب سهرابی گفت: براساس آخرین گزارش از سامانه شرکت بازرگانی دولتی از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته ۱۱ میلیون و ۹۲۵ هزارتن با ارزش ۲۱۰ همت از کشاورزان خریداری شد که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

او خوزستان با یک میلیون و ۶۲۳ هزارتن، کردستان یک میلیون و ۱۶۶ هزارتن، گلستان یک میلیون و ۱۱۰ هزارتن، فارس ۹۱۴ هزارتن، کرمانشاه ۸۲۵ هزارتن، همدان ۷۰۵ هزارتن، آذربایحان غربی ۶۶۸ هزارتن، آذربایجان شرقی ۵۹۰ هزارتن، لرستان ۵۳۵ هزارتن و خراسان رضوی ۵۲۲ هزارتن را جزء ۱۰ استان برتر خرید تضمینی گندم اعلام کرد.

این مقام مسئول از پرداخت ۷۷ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: از مجموع ۲۱۰ همت ۱۶۱ همت مطالبات پرداخت و پیگیری برای پرداخت مابقی در حال انجام است.

 سهرابی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن بذور اصلاح شده در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده خریداری شده که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

 مجری طرح گندم با بیان اینکه کشت گندم از اواخر شهریور آغاز می‌شود، افزود: عملیات بوجاری در مناطق مختلف آغاز شده و تدارک کود‌های شیمیایی ازوته، فسفانه و پتاسه در استان‌ها وجود دارد و نامه نگاری‌هایی در خصوص توزیع کود‌ها صورت گرفته است.

به گفته او، طرح جهش تولید دیمزار‌ها در سطح ۶ میلیون هکتار در استان‌ها آغاز شده و اکنون عملیات تامین سوخت ادوات و ماشین آلات شروع شده است.

سهرابی با بیان اینکه قیمت تضمینی گندم نان ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دروم ۲۱هزارتومان تعیین شده است، گفت: پروژه‌های ضریب خودکفایی تنظیم شده و در حال ابلاغ به استان هاست.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.