کد مطلب: ۸۹۵۳۸۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

چرا درآمد «فولاژ» کاهش یافت؟ / تحلیل بنیادی فولاد آلیاژی ایران

چرا درآمد «فولاژ» کاهش یافت؟ / تحلیل بنیادی فولاد آلیاژی ایران

گزارش فعالیت ماهانه فولاد آلیاژی ایران نشان می‌دهد این شرکت در آذرماه امسال موفق شد مقدار تولید خود را نسبت به ماه گذشته و آذر سال 1401 افزایش دهد. این موضوع سبب شد تا فولاژ بتواند در بخش فروش نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش فعالیت ماهانه فولاژ نشان می‌دهد، فولاد آلیاژی ایران در آذرماه امسال موفق شده است مقدار تولید خود را نسبت به آبان‌ماه حدود 10.5 درصد افزایش دهد. به طوری که تناژ تولید این شرکت از 42 هزار و 188 تن در آبان به 46 هزار و 613 تن در آذرماه رسیده است. به این ترتیب، تناژ تولید شرکت در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از 23 درصدی را تجربه کرده است.

مقدار تولید

بازگشت تناژ فروش فولاژ بر مدار صعودی

همان‌طور که گفته شد، مقدار تولید فولاد آلیاژی ایران در آذرماه امسال افزایش داشت. همین موضوع سبب شد تا شرکت مقدار فروش خود را نیز بالا ببرد؛ این در حالی‌ست که تناژ فروش شرکت در ماه گذشته نزولی بود.

به این ترتیب، مقدار فروش فولاژ در آذرماه امسال نسبت به آبان‌ماه، 2.5 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9.5 درصد افزایش داشت و به 43 هزار و 266 تن رسیده است. گفتنی است تناژ فروش فولاژ در آبان 1402 حدود 42 هزار تن و در آذر 1401 حدود 39 هزار و 500 تن ثبت شده بود.

مقدار فروش

درآمد فولاد بر لبه تیغ

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه فولاد آلیاژی ایران نشان می‌دهد میانگین نرخ فروش (داخلی و خارجی) این شرکت طی یک سال گذشته افزایش قابل قبولی نداشته است. به طوری که میانگین نرخ فروش این شرکت از آذر سال گذشته تا کنون تنها هشت درصد رشد کرده است. همچنین این رقم نسبت به ماه گذشته یعنی آبان بیش از 10 درصد پایین آمده است.

نرخ فروش

همین موضوع سبب شد تا درآمد ماهانه فولاد آلیاژی ایران در آذرماه نسبت به ماه گذشته یعنی آبان با کاهش حدود هشت درصدی روبه‌رو شود و از هزار 469 میلیارد تومان به هزار و 354 میلیارد تومان برسد.

درآمد ماهانه

اما مقایسه مبلغ فروش آذرماه فولاژ با مدت مشابه سال گذشته خبر از افزایش 18.47 درصدی این رقم می‌دهد. گفتنی است اگر میانگین نرخ فروش این شرکت طی یک سال گذشته افزایش بهتری داشت، درآمد آن بیشتر می‌شد.  

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوایند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.