فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۶۷۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

افتتاح اولین صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین در بحرین

افتتاح اولین صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین در بحرین

صندوق سرمایه‌گذاری در بحرین به سرمایه‌گذاران نهادی که قصد اضافه کردن دارایی‌های دیجیتال به پرتفوی خود در محیطی قانونی را دارند، کمک خواهد کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

بانک ملی بحرین خبر افتتاح اولین صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین در این کشور را داده است. بحرین اولین کشور از میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است که چنین صندوقی را افتتاح کرده است. صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین مناسب سرمایه‌گذاران نهادی است که قصد اضافه کردن دارایی‌های دیجیتال به پرتفوی خود را دارند. 

این محصول مالی با همکاری شرکت ARP‌ دیجیتال طراحی شده است و به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا سود مناسب و مطمئنی از بیت کوین کسب کنند.

صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین در بحرین

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، سرمایه‌گذاران در این صندوق می‌توانند به‌خوبی و با اطمینان کامل، از رشد قیمت بیت کوین، سود ببرند و به‌صورت ۱۰۰ درصدی از سرمایه خود در برابر نوسانات این دارایی دیجیتال، محافظت کنند. با این روش، سرمایه‌گذاران پوشش محافظی در برابر نوسانات بالای دارایی‌های دیجیتال خواهند داشت. 

این صندوق، در راستای استراتژی بانک ملی بحرین برای بهبود مدیریت ثروت و ارائه راه‌حل‌های مناسب سرمایه‌گذاری و با ریسک پایین طراحی شده است. صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین در حالی در بحرین افتتاح می‌شود که تقاضا برای محصولات سرمایه‌گذاری در حوزه دارایی‌های دیجیتال با امکان محفوظ بودن از نوسانات بازار، با رشد بالایی مواجه شده است. 

توسعه اکوسیستم رمزارزی در بحرین

آغاز ارائه محصولات مالی متصل به بیت کوین، نشان دهنده پتانسیل بالای اکوسیستم مالی بحرین برای رشد در این حوزه است. بحرین در سال‌های اخیر در تلاش برای جذب شرکت‌های فعال در این حوزه و ایجاد محیطی خلاقانه برای اکوسیستم فین‌تک و رمزارز بوده است. این کشور در تلاش است تا با سیاست‌های مناسب در این حوزه، تعادلی میان محافظت از مشتریان و تجاری سازی ایجاد کند. در حال حاضر صرافی‌های رمزارزی بین‌المللی مانند بیت اواسیس، بایننس و crypto.com اجازه رسمی فعالیت از بانک ملی بحرین در این کشور را دارند. 

بر اساس گزارش اخیر شرکت تحلیلی Chainalysis،  بیش از ۷.۵ درصد از حجم معاملات بازار رمزارز، متعلق به منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی در بازه جولای ۲۰۲۳ تا ژوئن ۲۰۲۴ بوده است. این رقم معادل ۳۳۸.۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است.   

 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. تجارت‌نیوز این گزارش را تنها به منظور تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه تهیه کرده و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.