فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۷۵۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

OpenAI بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر تاریخ را با جذب ۶.۶ میلیارد دلار به پایان رساند

از سقوط فاحش ارزش X تا فراخوان مجدد سایبرتراک‌ها به تعمیرگاه

 OpenAI بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر تاریخ را با جذب 6.6 میلیارد دلار به پایان رساند

خبرهایی از جمله فراخوانی مجدد سایبرتراک تسلا، پروژه‌ای برای ضبط صداهای خیابان‌های سان‌فرانسیسکو و تغییرات در شرکت X (توییتر سابق) تحت مالکیت ایلان ماسک تیتر اخبار شد.

به گزارش تجارت نیوز،

در تحولی چشمگیر در دنیای هوش مصنوعی و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، OpenAI بزرگ‌ترین دور سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر تاریخ را به پایان رساند. در این دور از چرخه سرمایه‌گذاری روی یک استارتاپ، 6.6 میلیارد دلار جذب شد که ارزش OpenAI را پس از سرمایه‌گذاری به 157 میلیارد دلار رسانده است.

این فقط یکی از چندین خبر بزرگ است که این هفته دنیای فناوری را به لرزه درآورد. علاوه بر این خبرهایی از جمله فراخوانی مجدد سایبرتراک تسلا، پروژه‌ای برای ضبط صداهای خیابان‌های سان‌فرانسیسکو و تغییرات در شرکت X (توییتر سابق) تحت مالکیت ایلان ماسک نیز تیتر اخبار شد. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به این تحولات بزرگ خواهیم انداخت.

OpenAI برای رقبا خط و نشان می‌کشد/ سرمایه 6.6 میلیارد دلاری در حوزه هوش مصنوعی؛ آینده چگونه رقم خواهد خورد؟

OpenAI این هفته تاریخ‌سازی کرد و با جذب 6.6 میلیارد دلار در دور سرمایه‌گذاری به رهبری Thrive Capital، سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داد. این تزریق سرمایه جدید، مجموع سرمایه جذب‌شده OpenAI را به 17.9 میلیارد دلار می‌رساند- طبق گزارش Crunchbase. این سرمایه‌گذاری تازه، موج جدیدی از توسعه‌گری را آغاز خواهد کرد و احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد معرفی محصولاتی به بازار باشیم که شکل و شیوه زیست فعلی ما را دگرگون خواهد کرد. 

هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار حرفه‌ای در مشاغل مختلف به کار گرفته شده است و هرچند این ابزار در پروسه بلوغ خود قرار دارد، آینده‌ای استوار بر هوش مصنوعی دور از دست نخواهد بود. 

OpenAI یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های خصوصی جهان

علاوه بر این جذب سرمایه چشمگیر و جالب‌ توجه، OpenAI همچنین یک خط اعتباری بزرگ دریافت کرده و موقعیت قوی خود را در بازار فناوری مستحکم‌تر می‌کند. این سرمایه‌گذاری در زمانی انجام می‌شود که تقاضا برای ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی به‌سرعت در حال افزایش است و شرکت‌ها و صنایع مشتاق هستند که راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در عملیات خود ادغام کنند.

از طرف دیگر ارزیابی پس از سرمایه‌گذاری 157 میلیارد دلاری است که OpenAI را به یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های خصوصی در جهان تبدیل می‌کند. این امر بازتابی از اعتقاد به آینده هوش مصنوعی و نقش پیشرو OpenAI در هدایت این آینده است. انتظار می‌رود این سرمایه‌ها به توسعه مدل‌های بزرگ مقیاس هوش مصنوعی، تقویت زیرساخت‌ها و گسترش قابلیت‌های OpenAI کمک کند.

فراخوان بزرگ سایبرتراک از سوی تسلا

هفته اخیر سایبرتراک تسلا بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت اما این بار به دلایل منفی. این هفته پنجمین فراخوانی برای این وسیله نقلیه در کمتر از یک سال صادر شد. مشکل جدید مربوط به سیستم دوربین عقب است. طبق گزارش‌ها، تصویر نمایش داده‌شده ممکن است تا دو ثانیه پس از تعویض دنده به حالت عقب با تاخیر ظاهر شود و در برخی موارد، نمایشگر ممکن است تا هشت ثانیه خاموش بماند.

برای هواداران تسلا و خریداران احتمالی، این یک توسعه ناامیدکننده دیگر در مجموعه‌ای از مشکلات فنی است که سایبرتراک را تحت تاثیر قرار داده. در حالی که تسلا همچنان در تلاش است این چالش‌ها را برطرف کند، اعتبار شرکت به عنوان یک نوآور برجسته به خاطر این مشکلات در ارائه یک محصول بی‌عیب و نقص به بازار، به آزمون گذاشته شده است.

سایبرتراک محصولی بود که از ابتدای عرضه به بازار با انتقادات زیادی همراه بود. در صنعت خودرو بازیگران قدرتمندی وجود دارند که ورود رقبای جدید به میدان را تبدیل به امری دشوار می‌کنند. از این رو سایبرتراک به رغم تمایزات فنی و ظاهری‌اش به محصولی بلاتکلیف و پرایراد بدل شد و منتقدان زیادی نظرات منفی خود را درباره آن ابراز کردند. هرچند شرکت تسلا می‌تواند به پشتوانه تکنولوژی‌اش در آینده جایگاهی در بازار برای خود کسب کند اما این جایگاه با محصولی به نام سایبرتراک بسیار متزلزل خواهد بود.

کاهش شدید ارزش شرکت X / X در مجموع 9.4 میلیارد دلار می‌ارزد؛ ایلان ماسک توییتر را 44 میلیارد دلار خریده بود

پلتفرم رسانه اجتماعی ایلان ماسک، X (که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد)، دچار کاهش شدید ارزش شده است. صندوق رشد Blue Chip متعلق به Fidelity اخیراً اعلام کرد سهام خود در X را به ارزش حدود 4.19 میلیون دلار ارزیابی کرده و این بدان معناست که ارزش کلی این پلتفرم به حدود 9.4 میلیارد دلار کاهش یافته است.

ماسک در ابتدا توییتر را با قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرده بود. یعنی در مدت مدیریت ماسک بر توییتر سابق ارزش این پلتفرم در بازار به حد فاحشی سقوط کرده است. خبر سقوط ارزش چالش‌های جدی‌ای را که X با آن مواجه است تشدید می‌کند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.