کد مطلب: ۹۳۹۷۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخبار ضد و نقیض از انتصاب استاندار فارس / مخالفت‌ ها با گزینه غیربومی

 اخبار ضد و نقیض از انتصاب استاندار فارس / مخالفت‌ ها با گزینه غیربومی

دولت چهاردهم هنوز به صورت رسمی شخصی را به عنوان استاندار فارس اعلام نکرده است اما اسامی مختلفی در این میان مطرح شده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

هفته گذشته برخی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی، اخباری از انتصاب حسینعلی امیری به استانداری فارس منتشر کردند. این خبر هنوز تایید نشده بود که نوبت به اسامی دیگری رسید. در جدیدترین خبری که از شب گذشته در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نام جلال رشیدی‌کوچی دیده می‌شود؛ نماینده سابق شهرستان مرودشت که صلاحیتش برای ورود به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس تایید نشد.

رشیدی‌کوچی از مخالفان سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد ممنوعیت واردات خودرو و همچنین منتقد عملکرد خودروسازان داخلی بود. او نگرانی‌هایی درباره تبعات طرح صیانت نیز داشت.

برخی رسانه‌ها خبر انتصاب رشیدی‌کوچی را به نقل از تسنیم منتشر کرده‌اند اما به نظر می‌رسد منبع اصلی، اکنون خبر را از خروجی خود حذف کرده است.

در این میان خبرگزاری مهر در روزهای گذشته، در گزارشی به گزینه‌های استانداری فارس پرداخت که نام حیدر اسکندپور (شهردار سابق و فرماندار شیراز در دولت اصلاحات) و احتمال ابقای هادی ایمانیه (استاندار کنونی) در آن دیده می‌شود. جامعه روحانیت شیراز چندی پیش حمایت خود را از ابقای ایمانیه اعلام کرد. 

مخالفت با انتصاب استاندار فارس از میان گزینه‌های غیربومی

تاکنون خبری رسمی در مورد سکانداری استانداری فارس منتشر نشده است اما پس از اعلام نام حسینعلی امیری به عنوان گزینه احتمالی، مجمع نمایندگان فارس مخالفت خود را با انتصاب افراد غیربومی به این سمت اعلام کرد. امیری اهل کرمانشاه است و در کارنامه او معاونت امور مجلس در دولت حسن روحانی، عضویت در شورای نگهبان و مناصب مختلفی در قوه قضائیه دیده می‌شود. 

چنان‌که فارس گزارش داده، جعفر قادری، نماینده شیراز در مجلس، انتصاب امیری را منتفی اعلام کرده و سکانداری فردی غیربومی را کم‌لطفی دولت چهاردهم در حق فارس دانسته است.

در این میان، از روز گذشته، درخواستی در سایت کارزار به ثبت رسیده که خواهان انتصاب فری بومی به استانداری فارس است. این درخواست را «گروهی از فعالان ستادی و سیاسی حامی دکتر پزشکیان در استان»، خطاب به محمدرضا عارف، معاون اول دولت چهاردهم، مطرح کرده‌اند و خواهان انتصاب یک استاندار «بومی» و «همفکر» برای استان شده‌اند. در این میان، دولت هنوز واکنشی رسمی به این اخبار و درخواست‌ها نشان نداده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.