خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۱۴۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی نماد لخزر؛ مسیر صعودی سودسازی

تحلیل بنیادی نماد لخزر؛ مسیر صعودی سودسازی

گزارش‌های ماهانه تولید فروش پارس خزر نشان می‌دهد که تولیدات این شرکت در آذر امسال حدود 17 درصد افزایش داشته است. همچنین مجموع فروش این شرکت 154 میلیارد تومان ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش‌های ماهانه تولید و فروش پارس‌خزر نشان می‌دهد که تولیدات این شرکت در آذر امسال حدود 17 درصد افزایش داشته است. همچنین مجموع فروش این شرکت 154 میلیارد تومان ثبت شده است.

با پارس‌خزر بیشتر آشنا شویم

شرکت صنعتی پارس‌خزر در بهمن‌ماه سال 1347 با نام اولیه پارس توشیبا با هدف ساخت انواع لوازم برقی خانگی تاسیس شد. موضوع فعالیت این شرکت تاسیس، بهره‌برداری و توسعه کارخانجات به منظور ساخت لوازم خانگی الکتریکی و الکترونیکی و قطعات آن است.

سرمایه این شرکت در ابتدا 6 میلیون . 500 هزار تومان بود که پس از چند مرحله افزایش سرمایه به 15 میلیارد و 120 میلیون تومان رسید. در حال حاضر سهام پارس خزر با نماد «لخزر» و ارزش بازاری دو هزار و 28 میلیارد تومان در گروه ماشین آلات و تجهیزات معامله می‌شود.

سهامداران لخزر

شركت «سرمايه‌گذاری پارس‌توشه» تنها سهامدار عمده پارس خزر است. به طوری که بیشتر از 88 درصد از سهام پارس خزر در اختیار این شرکت است. همچنین 11.64 درصد از سهام پارس خزر نیز سهام شناور محسوب می‌شود.

لخزر در مقایسه با شرکت‌های تولید لوازم خانگی

همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌شود سهام پارس خزر در مقایسه با شرکت‌های تولید لوازم خانگی در بازه‌های زمانی بلندمدت بازدهی بهتری داشته است. به طوری که در بازه‌های سه ماهه و 6 ماهه اخیر تنها سهم لخزر بوده که در این گروه افزایش داشته است. در بازه زمانی سه ساله نیز سهام این شرکت حدود 190 درصد افزایش داشته است.

پارس خزر

پارس‌خزر در یک سال اخیر چقدر سود ساخت؟

بررسی صورت‌های مالی سال‌های اخیر پارس خزر نشان می‌دهد که این شرکت در سال‌های اخیر روند صعودی سودسازی داشته است. به طوری که در پایان سال 1400 این شرکت توانست افزایش 42 درصدی در سودسازی خود ایجاد کند و این عدد را به 223 میلیارد و 617 میلیون تومان برساند. همچنین سود انباشته این شرکت در این سال حدود 63 درصد افزایش داشت و به 455 میلیارد تومان رسید.

سود سالانه پارس خزر

اعداد به میلیارد تومان است

صورت‌های مالی 6 ماهه پارس خزر نیز خبر از افزایش 52 درصدی سود خالص این شرکت در 6 ماهه ابتدایی 1401 نسبت به دوره مشابه سال قبل می‌دهد. همچنین این شرکت در این مدت 891 تومان سود به ازای هر سهم شناسایی کرده است.

خبرهای بیشتر درباره بورس را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.