کد مطلب: ۲۷۵۷۵۱

آنالیز سودده‌ترین شرکت پتروشیمی در بورس

آنالیز سودده‌ترین شرکت پتروشیمی در بورس

عرضه اولیه شرکت پتروشیمی پارس 20 تیر ماه در بورس تهران برگزار شد. در این گزارش بررسی تجارت‌نیوز از ویژگی‌های این شرکت بورسی را مشاهده می‌کنید.

شرکت پتروشیمی پارس در اسفندماه ۱۳۷۷ تاسیس و به­ نام شرکت پتروشیمی عسلویه به ­ثبت رسید، نام این شرکت در تاریخ هفدهم ادیبهشت سال 1397 به پتروشیمی پارس تغییر یافت.

به گزارش تچارت‌نیوز ، این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در شمال خلیج­ فارس و در بندر عسلویه است. این منطقه در حد فاصل ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و ۵۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس است. فعالیت­‌های اجرایی مرتبط با آن از سـال ۱۳۷۸ آغـاز شد. کل سرمایه‌گـذاری ارزی انجام شده ۷۲۰ میـلیون دلار و سرمایه­‌گذاری­ ریـالی انجام شده ۲۸۳۵ میلیارد ریـال بوده است. 50 درصد سهام شرکت پلیمر آریاساسول نیز متعلق به شرکت پتروشیمی پارس است. شرکت پتروشیمی پارس از سه واحد تولیدی و یک­ بخش برون­ واحدی تشکیل شده است.

ویژگی‌های شرکت

  1. یکی از تولیدکنندگان بزرگ C۲+ در خاورمیانه.
  2. یکی ازتولیدکنندگان بزرگ استایرن منومر در دنیا.
  3. دسترسی آسان به آب­‌های آزاد جهت صادرات محصولات LPG، استایرن منومر و تحویل به موقع آن.
  4. بزرگترین تامین­‌کننده نیاز داخلی استایرن منومر در داخل کشور که از این محصول برای تولیدات پلی ­استایرن و کالاهای مصرفی مختلف در صنایع پایین­ دستی استفاده می‌شود.
  5. تزریق گاز طبیعی (سوخت پاک) به شبکه‌سراسری‌گاز (IGAT) به مقدار حدود ‌‌۴۸ هزار تن در روز‌‌ (از طریق مجتمع گاز پارس جنوبی)
عرضه اولیه شرکت پتروشیمی پارس در روز چهارشنبه 20 تیر ماه در بورس تهران برگزار شد. طبق گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس، پیش از عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی پارس در نشستی با حضور مدیران شرکت هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی پارس و شرکت بورس و اوراق بهادار تهران و اصحاب رسانه برگزار شد.

مسعود حسنی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی پارس، در آن نشست گفته بود: پتروشیمی پارس سودده ترین بین تمامی شرکت‌های پتروشیمی است و سعی می‌کنیم این روند را حفظ کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم ارزش شرکت در بورس از ۱۴هزار میلیارد تومان به ۲۰هزار میلیارد تومان بالغ شود.

سید علی حسینی، نماینده هلدینگ خلیج فارس، در این جلسه اظهار کرده بود: ما سودآورترین و بهترین شرکت هلدینگ خلیج فارس را به بازار سرمایه عرضه کرده‌ایم. ما یک تا دو هفته بعد از مجمع سود نقدی شرکت را به سهامداران پرداخت می‌کنیم. همچنین معافیت مالیاتی ما از زمان بهره‌برداری ۲۰ سال است،در نتیجه تا سال ۱۴۰۲ معاف از مالیات هستیم و فعلا برنامه‌ای برای عرضه پنج درصد دوم سهم نداریم.

در ادامه این نشست، ربیعی مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در خصوص عرضه این شرکت پتروشیمی نیز گفته بود: ما تلاش کردیم تا عرضه زودتر صورت بگیرد، که در نهایت امروز این عرضه صورت گرفت، پتروشیمی پارس یکی از بهترین عرضه‌های بورس خواهد بود و اطمینان داریم که خریداران،سهامدار این شرکت باقی می‌مانند. ما در سال ۹۷ دو شرکت دیگر از هلدینگ خلیج فارس را به بازار عرضه خواهیم کرد.

pars1

pars5 \pars4

pars3

pars2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.