کد مطلب: ۳۰۷۶۵۸

بیت‌الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ارزانی دلار مسکن را گران می‌کند

ارزانی دلار مسکن را گران می‌کند

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: افزایش نرخ ارز، طلا و سکه مقطعی است. در آینده نزدیک سرمایه‌ها به بازار مسکن تزریق خواهند شد. در حقیقت روند مسکن تا میانه سال 98 در چهار آیتم قیمت، تولید، سرمایه‌گذاری و معاملات با رشد همراه است.

یک کارشناس حوزه اقتصاد مسکن در پاسخ به این پرسش که با کاهش نرخ دلار سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن هدایت خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش نرخ ارز، طلا و سکه پیش‌بینی می‌شد ورود به بازار این نوع کالاهای سرمایه‌ای مقطعی باشد؛ چرا که سرمایه‌گذاری در این حوزه‌های مطرح شده کوتاه‌مدت است و بعد از ثبات این سه آیتم اقتصادی سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن هدایت خواهد شد.

بیت الله ستاریان افزود: برآوردمان این بود که سرمایه‌ها از اواخر آبان ماه در این حوزه‌ها سر ریز شود اما این اتفاق زودتر از موعد انجام شد و به کرسی نشست. از قدیم‌الایام ارز، سکه و طلا سه بازار کوتاه مدت محسوب می‌شدند؛ این درحالی است که در این مقطع زمانی بازار مسکن از چشم‌انداز مطلوبی برخوردار است.

او در پیش‌بینی نسبت به وضعیت بازار مسکن تا سال 98 اظهارکرد: روند مسکن تا میانه سال 98 در چهار آیتم قیمت، تولید، سرمایه‌گذاری و معاملات با رشد همراه است. درحالی که عده‌ای معتقدند رشد فعلی قیمت‌ها مسکن را به کما فروخواهد برد اما معتقدیم که این رشد قیمت‌ها در چهار شاخصه مطرح شده ادامه‌دار است.

ستاریان به کاهش میزان معاملات در مرداد و شهریور ماه اشاره ‌کرد و افزود: کاهش میزان معاملات در این دو ماه مطرح شده ناشی از این است که در آن بازه‌زمانی سرمایه‌ها به سمت بازار ارز و طلا هدایت شد اما در ماه‌های پیش‌رو وضعیت به این منوال نخواهد گذشت. روند تزریق سرمایه در بازارها تغییر مسیر خواهند داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.