کد مطلب: ۳۳۴۵۳۶

یک کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت خودرو در سال ۹۸ چه خواهد شد؟

قیمت خودرو در سال 98 چه خواهد شد؟

یک کارشناس خودرو می‌گوید: سال 98 خبری از ارزانی قیمت خودروها نیست اما ممکن است با تصویب افزایش قیمت خودرو یعنی پنج درصد کمتر از حاشیه بازار، تقاضا برای خرید خودرو کاهش یابد.

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که قیمت خودرو در سال 98 چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه دولت نرخ دلار را بین رقم 9 تا 10 هزار تومان تثبیت نگه دارد، افزایش قیمت خودرو سال 97 برای سال آینده هم تثبیت خواهد شد. این موضوع در حالی است که اتفاق‌های غیرمترقبه در بخش عرضه و تقاضا خودرو شکل نگیرد. ممکن است با کاهش عرضه از سوی خودروسازان قیمت خودرو در سال 98 بین سه تا چهار درصد گران‌تر از سال 97 شود.

قیمت خودرو در سال 98 چقدر می‌شود؟

یک کارشناس خودرو می‌گوید: افزایش قیمت خودروها در سال 97 برای سال آینده تثبیت خواهد شد.

بابک صدرایی افزود: قیمت خودرو در سال 98 علاوه بر عرضه و تقاضا به قیمت دلار نیز بستگی دارد. سال 97 با برخی اقدامات هیجانی نرخ خودرو در بازار گران شد. بنابراین اتفاق اصلی در سال 97 به کرسی نشسته است. معتقدیم دولت چنانچه بتواند برای سال 98 نرخ ارز را ثابت نگه دارد، قیمت خودرو نیز تثبیت خواهد شد.

او تصریح کرد: ممکن است با تصویب افزایش قیمت خودرو یعنی پنج درصد کمتر از حاشیه بازار، تقاضا برای خرید خودرو کاهش یابد. در حقیقت کاهش تقاضا مهمترین اتفاقی است که در بازار خودرو سال 98 به جریان خواهد افتاد.

صدرایی اظهار کرد: بازار پارامترهای خاص خودش را دارد. افزایش قیمت خودرو به این بستگی دارد که برای هر تقاضا چه عرضه‌ای وجود خواهد داشت. معتقدیم چنانچه خودروسازان نسبت به تولید برخی مدل‌ها کم مهری نشان دهند، قیمت‌ها برای برخی مدل‌ها افزایش خواهد یافت.

به گفته او، سال 98 خبری از ارزانی قیمت خودروها نیست. بلکه افزایش قیمت خودروها در سال 97 برای سال آینده تثبیت خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.