خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۷۰۱۰

رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

چرا صادرات حبوبات ممنوع شد؟ / این ممنوعیت تا چه زمانی ادامه دارد؟

چرا صادرات حبوبات ممنوع شد؟ / این ممنوعیت تا چه زمانی ادامه دارد؟

رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید: در حال حاضر به دلیل کمبود و افزایش قیمت نخود، صادرات حبوبات ممنوع شد تا با این رویه، بتوان به مدیریت بازار داخل کمک کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت صنعت، معدن و تجارت طی 10 روز گذشته با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد که صادرات انواع حبوبات و کره از ابتدای دی‌ماه امسال ممنوع است . برخی از فعالان در حوزه حبوبات پیش از این در خصوص کمبود نخود در ماه‌های آینده هشدار داده بودند.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره این پرسش که علت ممنوعیت صادرات حبوبات چیست؟ به تجارت‌نیوز گفت: صادرات کالاهای داخل حق هر تولیدکننده‌ای است. اما در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت نخود، صادرات برخی اقلام ممنوع شد تا با این رویه، بازار داخل مدیریت شود.

ممنوعیت صادرات حبوبات

رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید: کمبود برخی اقلام در بازار داخل منجر به ممنوعیت صادرات حبوبات شد.

قاسم نوده فرهانی افزود: کمبود برخی اقلام در بازار داخل منجر به ممنوعیت صادرات حبوبات شد. عده‌ای معتقدند که ممنوعیت صادرات برخی فسادها را به دنبال دارد، این در حالی است که ما معتقدیم که قطع صادرات کالاهای اساسی تامین اقلام مورد نیاز و در نتیجه رفاه مردم را به همراه دارد. باید با اعمال برخی محدودیت‌های کوتاه‌مدت نیاز و وضعیت داخل را کنترل کرد تا مردم در مضیقه قرار نگیرند.

او تصریح کرد: بی‌شک قطع صادرات نخود با اقدامات کارشناسی‌شده تیم اقتصادی دولت انجام گرفته است. به نظر می‌رسد که این ممنوعیت برای مدت اندکی وضع شده تا تنظیم بازار به روال قدیم خود باز گردد.

نوده فرهانی درباره این پرسش که آیا ممنوعیت صادرات، قیمت نخود و لوبیا را افزایش خواهد داد؟ گفت: با تمهیدات تازه در این مسیر باید جلوی برخی ابزارهای سودجویی را گرفت، امیدواریم با اجرای این آیین‌نامه کوتاه‌مدت، اتفاقی در قیمت تمام‌شده حبوبات رخ ندهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.