کد مطلب: ۳۵۰۶۴۴

روپیه جایگزین دلار از مبادلات هند و ونزوئلا

روپیه جایگزین دلار از مبادلات هند و ونزوئلا

سفیر ونزوئلا در هند گفت: دهلی نو و کاراکاس روپیه هند را جایگزین دلار در مبادلات تجاری 2 کشور می‌کنند و این تصمیم به دنبال بسته شدن حساب‌های دلاری ونزوئلا گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شبکه خبری مانی کنترل، «اگوستو مونتیل» در گفتگو با خبرنگاران در دهلی نو افزود: این تصمیم به دنبال بسته شدن تمام حساب‌های دلاری ونزوئلا توسط آمریکا گرفته شده است.

وی با اشاره به کاهش صادرات نفت این کشور به هند اظهار کرد: ونزوئلا روزانه 400 هزار بشکه نفت به هند صادر می‌کند.

«مونتیل» خاطرنشان کرد: هرچند صادرات ونزوئلا به هند در پی تحریم‌های آمریکا کاهش یافته ولی همچنان کاراکاس مطمئن‌ترین کشور برای تامین نیازهای نفتی هند است.

به تازگی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌های شدیدی علیه نفت ونزئلا اعمال کرده و حتی دارایی‌های شرکت ملی نفت این کشور در آمریکا را مصادره کرده است.

تارنمای روسی اسپوتنیک نیز به نقل از سفیر ونزوئلا در هند اعلام کرد آمریکا کودتای این کشور را طراحی و از آن حمایت مالی می‌کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های روسی رویدادهای این کشور را جانبدارانه انعکاس می‌دهند، افزود: آمریکا کودتای این کشور را طراحی و از آن حمایت مالی می‌کند.

سفیر ونزوئلا ضمن متهم کردن رسانه‌های غربی به انعکاس روایت یک‌جانبه تحولات این کشور گفت: بر اساس قانون اساسی هیچ فردی نمی‌تواند بدون برگزاری یک انتخابات دموکراتیک خود را رئیس جمهوری کشور معرفی کند.

وی خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را که خود را به عنوان رئیس جمهوری این کشور اعلام کرده عامل آمریکا و سازمان سیا دانست.

سفیر ونزوئلا در هند با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای دیکتاتور معرفی کردن رئیس جمهوری ونزوئلا اظهار کرد: واشنگتن بزرگترین دیکتاتور است.

وی آمریکا را به تلاش برای کنترل ذخایر نفت و طلای ونزوئلا متهم کرد و افزود: آمریکا پس از تخریب لیبی، عراق و سوریه به دنبال ناامن کردن ونزوئلا است.

براساس این گزارش، ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ‌ماه) و پس از اینکه 'خوان گوایدو' خود را به ‌عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد، دچار ناآرامی است.

پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.

برخی کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.