کد مطلب: ۳۸۵۳۱۹

قیمت سکه طرح قدیم به ۴۴۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۵

قیمت سکه طرح قدیم به 4450000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/4/5

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش بهای جهانی طلا و نرخ ارز تعیین شد و بر این اساس قیمت سکه تمام طرح قدیم به چهار میلیون و 450 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز چهارشنبه با توجه به اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا و رشد ارزش دلار بیش از یک درصد کاهش یافت و به 1410 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی «اس پی آی»، افزایش خرید در روزهای اخیر به همراه اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا که کاهش نرخ‌های بهره را کم اهمیت جلوه دادند باعث ریزش قیمت این فلز ارزشمند شد.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر فشارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور که خواستار کاهش قابل توجه نرخ‌های بهره است بر استقلال بانک مرکزی تاکید و اعلام کرد که این بانک به فشارهای سیاسی کوتاه مدت توجهی نمی‌کند.

در حالی که انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره در نشست ژوئیه بانک مرکزی آمریکا تعدیل شد اما سرمایه گذاران همچنان انتظار دارند نرخ‌های بهره حداقل یک چهارم درصد کاهش پیدا کند.

از سوی دیگر جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال سن لوییز به تلویزیون بلومبرگ گفت تصور نمی‌کند وضعیت اقتصاد آمریکا به حدی وخیم باشد که کاهش ۵۰ واحدی نرخ‌های بهره در ژوئیه را تضمین کند.

عامل دیگری که قیمت طلا را با کاهش روبرو کرد رشد ۰.۲ درصدی شاخص دلار در معاملات روز چهارشنبه بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا امیدوار است پس از دیدار رؤسای جمهور آمریکا و چین در نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن، دو کشور مذاکرات تجاری را از سر بگیرند.

موجودی طلای «اس پی دی آی گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۰۱.۹۶ تن رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۴۰۴ دلار را تست کند و اگر پایین این قیمت شکسته شود طلا ممکن است تا مرز ۱۳۸۷ دلار عقب‌نشینی کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۵، قیمت دلار برای فروش 12,942 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12850 تومان و 12950 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14,850 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4769 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14750 تومان و 14850 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 20، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 450 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 635 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 436 هزار و 306 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 350 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 550 هزار تومان و 980 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.