کد مطلب: ۴۵۰۵۵۲

عملکرد بورس در ۹۹/۰۲/۲۸

افت شاخص بورس کمتر شد / سیگنال‌هایی برای بهبود بازار در آینده نزدیک

افت شاخص بورس کمتر شد / سیگنال‌هایی برای بهبود بازار در آینده نزدیک

اگرچه روند نزولی شاخص بورس امروز هم ادامه‌دار شد اما طی معاملات امروز اندکی از سرعت ریزش آن کاسته شد و به حدود نصف ریزش‌ها در روز گذشته رسید و برخی سهامداران را به آینده مثبت بازار امیدوار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار سرمایه اگرچه در دومین روز از معاملات هفته نیز با ریزش ۱۹ هزار و ۱۴ واحدی همراه شد اما اندکی از سرعت و شدت ریزش آن در معاملات امروز کاسته شد و با بازدهی منفی ۱٫۹۳ درصدی روی سطح ۹۶۸ هزار و ۴۶۰ واحد متوقف شد.

میزان ریزش شاخص کل هم وزن نیز در معاملات امروز به حدود نصف روز گذشته رسید و به این ترتیب با سه هزار و ۴۸۱ واحد افت برابر با ۱٫۱۲ درصد به زیر ۳۰۷ هزار واحد سرازیر شد.

نایب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی نیز در واکنش به ریزش‌های اخیر شاخص خاطر نشان کرده است که بازار همیشه رو به بالا نیست و در یک جایی استراحت یا ریزش می‌کند.

وی وجود نوسان را جزو ذات بازار سرمایه دانست و روند اصلاحی شاخص را پس از رشد تند اخیر آن امری طبیعی عنوان کرد، لذا از سهامداران خواست از رفتار هیجانی پرهیز کرده و با کوچکترین نوسانی از بازار خارج نشوند.

در معاملات امروز بازار نیز سه نماد فولاد، فارس و فملی بیشترین نقش را بر نوسانات شاخص به جای گذاشته و گرو‌ه‌های خودرو، شیمیایی و فراورده‌های نفتی نیز موفق شدند جز صنایع برتر بازار امروز باشند.

یکی از کارشناس بازار سرمایه نیز درخصوص روند منفی بازار به ایرنا گفته است: شاخص بورس بعد از رشدهای پرشتابی که از ابتدای سال تجربه کرد، اکنون وارد فاز اصلاحی بسیار شدیدی شده و پیش‌بینی می‌شود که بازار از فردا دوباره به مسیر صعودی خود بازگردد.

همچنین در نظرسنجی اخیر تجارت‌نیوز نیز نیمی از کارشناسان روند مثبت شاخص را پیش‌بینی کرده بودند.

Screenshot 14 1

Screenshot 15 1

Screenshot 16 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.