کد مطلب: ۴۷۹۷۰۲

پیگیری تجارت‌نیوز درباره پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران

چه کسانی وام کمک ودیعه مسکن گرفتند؟ / بانک مرکزی و وزارت راه‌وشهرسازی پاسخگو باشند

چه کسانی وام کمک ودیعه مسکن گرفتند؟ / بانک مرکزی و وزارت راه‌وشهرسازی پاسخگو باشند

هفته پیش‌رو قرار است مدیران بانک مرکزی و وزارت راه‌وشهرسازی با حضور در کمیسیون عمران پاسخگوی مشکلات مستاجران در پرداخت وام ودیعه مسکن باشند، چه تعداد از مستاجران وام این گرفته‌اند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران با دست انداز‌های بسیاری همراه شده است.

قرار بود شرایط ضمانت‌نامه برای این وام آسان باشد اما به دو ضامن با نامه کسر از حقوق تغییر کرد، همچنین طبق گفته معاون وزیر راه قرار بود دارندگان سهام عدالت با استفاده از سهام عدالتشان این تسهیلات را دریافت کنند که اما این موضوع نیز از سوی بانک‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

در شرایطی که برخی مستاجران در اخذ تسهیلات ودیعه مسکن ناکام بودند برخی از غیرمستاجرها با استفاده از کد رهگیری صوری، موفق به اخذ این وام شده‌اند.

در این خصوص پس از پیگیری‌های تجارت‌نیوز قرار است در هفته پیش‌رو مدیرانی از بانک مرکزی و وزارت راه‌وشهرسازی با حضور در کمیسیون عمران پاسخگوی این مسائل باشند که به گفته رئیس کمیسیون عمران، از 1.5 میلیون نفری که برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند تنها به حدود 22 هزار نفر وام پرداخت شده است.

در این خصوص محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران در واکنش به این موضوعات در توئیتی نوشت: «از 1.5 میلیون نفری که برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند حدوددا به 22 هزار نفر وام پرداخت شده است. همکاری و همراهی لازم در سیستم بانکی برای پرداخت وام وجود ندارد. در هفته جاری متولیان امر از بانک مرکزی و وزارت راه برای پیگیری و رفع موانع پرداخت وام به کمیسیون عمران دعوت خواهیم کرد».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.