کد مطلب: ۵۲۶۸۴۳

رئیس اتحادیه سراسری دامداران پاسخ می‌دهد:

چرا دامداران دام‌ خود را نمی‌فروشند؟

چرا دامداران دام‌ خود را نمی‌فروشند؟

فروشندگان گوشت می‌گویند دامداران دام نمی‌فروشند. برخی می‌گویند علت عدم فروش دام کمبود نهاده دامی است. رئیس اتحادیه سراسری دامداران با تائید این موضوع گفت: جهاد کشاورزی نهاده‌ها را بیشتر در اختیار مرغداران قرار می‌دهد و درباره تخصیص نهاده به دامداران ضعیف عمل کرده است. همین مسئله باعث شده دامداران گاو و گوسفندهایشان را نفروشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فروشندگان گوشت می‌گویند دامداران دام نمی‌فروشند و به گفته آنها فروش دام تا اطلاع ثانوی ممنوع است. رئیس اتحادیه سراسری دامداران به تجارت‌نیوز گفت: علت عدم فروش دام کمبود نهاده دامی است. تخصیص نهاده به مرغداران زیاد و به دامداران کم شد. همین مساله باعث شده که دامداران قیمت دامشان را بالا و از فروش دامشان امتناع کنند.

دامداران می‌گویند دولت نهاده‌ها را بیشتر در اختیار مرغداران قرار می‌دهد اما چرا مرغدارها باید بیشتر مورد توجه دولت باشند؟ مجتبی عالی اظهار کرد: قدرت مرغدارها بیشتر است؛ این در حالی است که دامداران هیچ‌گاه در سیاست نبودند و بی‌سر و صدا فعالیت می‌کنند!

او در ادامه اظهار کرد: دولت نهاده دامی را در اختیار مرغداران قرار داد این در حالی است که مرغداران با دولت همکاری نکردند.

کمبود نهاده دامی در کشور

آیا هنوز نهاده دامی در بازار کمیاب است؟ به گفته رئیس اتحادیه سراسری دامداران، کمبود نهاده دامی بحرانی نیست اما دامداران نیازشان را از بازار آزاد به سختی تامین می‌کنند. نهاده دامی تنها شامل جو و ذرت نمی‌شود بلکه این روزها قیمت سبوس به پنج هزار تومان رسیده است.

روز گذشته خبرگزاری فارس هم درباره وضعیت بازار محصولات پروتئینی نوشت: « تب تند قیمت محصولات پروتئینی در شرایط فراوانی در بازار بالاست که می‌تواند نشانه‌ای از کم‌کاری و عملکرد نامناسب مسئولان باشد، در حالی که رئیس‌جمهور اوایل امسال دستورداده بود قیمت‌ها افزایش نیابد.»

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.