کد مطلب: ۵۸۶۰۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

غیرقانونی شدن ۴ خدمت اسنپ/ اسنپ در حال کوچک شدن است؟

غیرقانونی شدن ۴ خدمت اسنپ/ اسنپ در حال کوچک شدن است؟

به تازگی با محدودیت‌های به وجود آمده برای اپلیکیشن اسنپ، از جمله غیرقانونی بودن خدمات روانشناسی، این امکان وجود دارد که اسنپ کوچک شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اپلیکیشن اسنپ برای خدمات‌دهی در حوزه تاکسی‌های اینترنتی شروع به فعالیت کرد و در چند سال اخیر این اپلیکیشن فعالیت‌ خود را در حوزه‌های مختلف گسترش داد. اما در یک سال گذشته برخی از بخش‌های اسنپ با محدودیت روبه رو شده است.

اسنپ اکنون خدمات متنوعی از جمله سفارش آنلاین غذا، سوپر مارکت آنلاین، بلیط پرواز خارجی و اتوبوس، خدمات مشاوره، پزشک آنلاین و … ارائه می‌دهد. آیا خدماتی متفاوتی که اسنپ ارائه می‌دهد، قانونی است؟

خدمات روانشناسی اسنپ: غیرقانونی

به تازگی رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور، خدمات‌دهی مشاوره و روانشناسی توسط اپلیکیشن اسنپ را غیرقانونی دانست.

این مسئول اعلام کرده افرادی در این پلتفرم‌ خدمات مشاوره و روانشناسی ارائه می‌دهند که حتی روانشناس نیستند و این موضوع تخلف است.

اما اسنپ در جوابیه‌ای اعلام کرده است که تمام روانشناسان و مشاوران اسنپ دکتر دارای مجوز لازم برای اراده خدمات هستند و صحت مدارک آن‌ها پیش از شروع فعالیت بررشسی شده است.

فروش بلیط هواپیما در اسنپ: غیرقانونی

چندی پیش نیز روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛ فعالیت فروش بلیت هواپیما توسط چند نرم‌افزار غیرقانونی است که یکی از آنها اسنپ بود.

طبق قانون تمامی‌ آژانس‌ها قبل از هرگونه اقدامی‌ باید از سازمان هواپیمایی کشور و مراکز متعدد دیگری مدرک معتبر دریافت کنند که طبق ادعای سازمان هواپیمایی این اپلیکیشن‌‌ها مجوز لازمه را ندارد.

روابط عمومی اسنپ این موضوع را رد و اعلام کرد درخواست دریافت مجوز مستقل شرکت «آرا جهان نوین گستر» در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کرده و روند قانونی آن در جریان است،

توزیع دارو در اسنپ: غیرقانونی

در پانزدهم بهمن ۱۳۹۹،یکی از مدیران سازمان غذا و دارو اعلام کرد که توزیع دارو به وسیله اسنپ اقدامی غیرمجاز است چرا که موجب می‌شود داروی اشتباه یا غیرمجاز یا دارویی بدون نظارت مسئول فنی به دست مردم برسد.

البته ظاهرا به هیچ داروخانه‌ و اپلیکیشنی برای توزیع و فروش دارو به روش اینترنتی مجوز توزیع دارو داده نشده، چرا که ممکن است مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کند، زیرا نظارتی صحیحی بر کیفیت و داروی توزیع شده نیست.

رئیس هیات مدیره اسنپ در این باره اعلام کرد که فروشنده‌های دارو آنلاین در اسنپ در شرایط فروش فیزیکی مجوزهای لازم را دارد و حتما روی کارش نظارت می‌شود.

خدمات پزشکی غیرمجاز: غیرقانونی

همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از خدمات آنلاین شدند که یکی از آنها خدمات پزشکی است. اپلیکیشن اسنپ نیز « اسنپ دکتر» را به لیست سرویس خود اضافه کرد.

با اینکه اسنپ دکتر اعلام کرده که با ارسال نامه‌ای به مسئولان ذی‌ربط درحال پیگیری موضوع از طریق وزارت بهداشت است، اما این خدمات پزشکی نیز به علت‌های گوناگون از جمله نبود نظارت مناسب بر روی فعالیت‌های پزشکان و بیماران، غیرقانونی به حساب ‌می‌آید.

با اینکه اسنپ به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل شده است اما به نظر می‌رسد سرویس‌دهی و خدمات متنوع آن با مشکلات و موانعی رو به رو شده است. شاید در صورت ادامه‌دار شدن این قبیل مشکلات اپلیکیشن اسنپ فقط به خدمات دهی در زمینه اصلی خود یعنی تاکسی‌های آنلاین بپردازد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.