کد مطلب: ۶۴۲۳۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تورم اجاره مسکن به ۵۰ درصد رسید/ پیش‌بینی بازار اجاره در سال ۱۴۰۱

تورم اجاره مسکن به ۵۰ درصد رسید/ پیش‌بینی بازار اجاره در سال ۱۴۰۱

تورم اجاره مسکن در تهران بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی، در اسفند به ۴۶ و در کل کشور ۵۰ درصد رسیده است. این رقم در بهمن به ترتیب ۴۸ و ۵۲ درصد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی ، گزارش تحولات بازار مسکن در اسفند را منتشر کرد. بر این اساس، تورم اجاره مسکن در تهران در آخرین ماه سال ۱۴۰۰ به ۴۶ و در کل کشور ۵۰ درصد رسیده است. این رقم در بهمن به ترتیب ۴۸ و ۵۲ درصد بود.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در اسفندماه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده به ترتیب معادل ۴۵،۸ و ۵۰،۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن است. رشد ماهانه شاخص مزبور در اسفند در شهر تهران و کل مناطق شهری به ترتیب معادل ۰،۴ و ۱،۲ درصد است.

چشم‌انداز اجاره مسکن

گزارش بانک مرکزی از شاخص اجاره مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری در بهمن سال ۱۴۰۰ نیز رشد به ترتیب معادل ۴۸،۴ و ۵۲،۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌‌‌داد.

منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن آن زمان به تجارت‌نیوز گفت: کاهش توان اقتصادی جامعه، تقاضا برای اجاره را افزایش داده است. در نتیجه نرخ کرایه به صورت مداوم بالا می‌رود.

این کارشناس بازار مسکن، ادامه داد: از آن سو، افزایش تورم و عدل تعادل میان منابع و مصارف خانوارها، کرایه را به منبعی برای کسب درآمد برای بعضی موجران تبدیل کرده است.

بازار اجاره در سال ۱۴۰۱ به چه سمتی می‌‌رود؟

او در مورد بازار اجاره در سال ۱۴۰۱ می‌گوید: ‌با توجه به شاخص‌های موجود چون نرخ تورم، افزایش نقدینگی، میزان تقاضا برای مسکن و آمارهای تولید در این بخش، به نظر می‌رسد که روند افزایشی کرایه در سال آینده نیز ادامه می‌یابد.

غیبی بیان می‌کند: تحقق شعارها و افزایش میزان تولید آپارتمان‌های ارزان‌قیمت شاید بتواند بازار اجاره را به تعادل برساند. البته تجربه نشان می‌دهد طرح‌هایی چون جهش تولید مسکن، به نتیجه مطلوب نمی‌رسند.

مطالعه متن کامل این گزارش با عنوان پیش‌بینی بازار اجاره در سال ۱۴۰۱ ، پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.