فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۸۹۲۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بریتانیا نظارت بر ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد / مقررات بیشتری در راه است؟

بریتانیا نظارت بر ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد / مقررات بیشتری در راه است؟

بریتانیا نظارت بر بخش ارز دیجیتال را با فرم‌های مالیاتی که برای افراد ارسال می‌شود، افزایش خواهد داد. این اقدام برای آن است که اطلاعات و گزارش‌های جداگانه‌ای برای دارایی‌های کریپتو تهیه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تغییر در فرم‌های مالیات از سال مالیاتی که در آوریل 2025 به پایان می‌رسد، اعمال خواهد شد. این تغییرات برای فرم‌های مالیات بر عایدی سرمایه نیز اعمال می‌شوند.

این مالیات‌ها از عایدی کسب‌شده توسط سرمایه‌گذاران به هنگام فروش یک دارایی، از جمله دارایی ارز دیجیتال و کسب سود از آن به دست می‌آید. وزارت خزانه‌داری بریتانیا در سندی که روز چهارشنبه منتشر شد، بیان کرد، دولت در حال ایجاد تغییراتی در فرم‌های اظهارنامه مالیاتی خودارزیابی است. بدین منظور، باید مبالغ مربوط به دارایی‌های ارز دیجیتال افراد را جداگانه شناسایی کرد.

این تغییرات در گزارش‌ها توسط جرمی هانت، وزیر دارایی بریتانیا به عنوان بخشی از بودجه سالانه که روز چهارشنبه رونمایی شد، اعلام شد. البته تاکنون هیچ مقررات یا محدودیت جدید دیگری در مورد ارزهای دیجیتال به عنوان بخشی از بودجه معرفی نشده است.

به حداکثر رساندن پتانسیل متاورس

در همین حال، در یک نگاه مثبت‌تر، دولت بریتانیا بیان کرد که قصد دارد پتانسیل به اصطلاح متاورس را به حداکثر خود برساند. متاورس، اصطلاحی است که برای توصیف جهان‌های مجازی استفاده می‌شود. این جهان مجازی می‌تواند در ابعاد مختلف خود به فناوری ارز دیجیتال و بلاکچین وابسته باشد.

بنا بر اعلام دولت این به حداکثر رساندن پتانسیل متاورس باید به گونه‌ای انجام شود که از خطرات آن برای حریم خصوصی، امنیت و سایر اشکال آسیب به مصرف کنندگان محافظت شود.

یک مرکز جهانی برای ارزهای دیجیتال

بریتانیا سعی دارد خود را برای تبدیل شدن به یک بازیگر مسلط و غالب در اقتصاد ارز دیجیتال آماده کند. دولت در سال 2022 برنامه‌هایی را برای تبدیل این کشور به هاب جهانی ارزهای دیجیتال اعلام کرد.

به عنوان بخشی از این ابتکار، طرحی توسط رئیس وقت خزانه‌داری، ریشی سوناک رونمایی شد تا امکان استفاده از استیبل‌کوین‌ها در سیستم پرداخت بریتانیا را فراهم کند.

سوناک در آن زمان گفت: «اقداماتی که ما امروز درباره آینده این طرح تشریح کردیم به اطمینان از اینکه شرکت‌ها می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری، نوآوری و به فعالیت خود توسعه دهند، کمک می‌کند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.