کد مطلب: ۸۴۷۶۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صرافی بایننس به سرنوشت FTX دچار می‌شود؟

صرافی بایننس به سرنوشت FTX دچار می‌شود؟

وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) در حال بررسی اتهاماتی از قبیل کلاهبرداری علیه صرافی بایننس است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق گزارش‌های منتشر شده، وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) نگران این موضوع است که اگر صرافی بایننس را متهم سازد، شاید موجب نگرانی میان کاربران صرافی برای برداشت دارایی‌ها شود. این نگرانی می‌تواند مشابه آنچه که برای صرافی FTX در نوامبر گذشته رخ داد، باشد و هزینه بسیاری را به کاربران تحمیل کند.

آن‌ها نگران هستند که این امر شاید منجر به از دست رفتن پول مشتریان و تشدید وحشت در بازار ارزهای دیجیتال شود.

پس از انتشار این گزارش در رسانه‌ها، فشار فروش اندکی بر بازار کریپتو وارد شد. بیت کوین (BTC) از سطح 29 هزار و 300 دلار سقوط کرد و تا حدود سطح 29 هزار دلار کاهش یافت.

اتر (ETH) نیز از حدود 1845 دلار به پایین‌ترین حد روزانه خود نزدیک به 1820 دلار پایین آمد و تا حدودی به 1830 دلار بازگشت.

از طرفی دیگر، رمز ارز BNB، ارز دیجیتالی که به زنجیره هوشمند بایننس قدرت می‌دهد، تا 3 درصد سقوط را تجربه کرد و سپس حدود 2 درصد بهبود یافت.

گزارش‌ها به نقل از کارشناسان مسائل حقوقی می‌گویند، دادستان‌های وزارت دادگستری در حال بررسی گزینه‌های مختلفی از جمله جریمه‌ها و موافقت‌نامه‌های تعویقی یا تعقیبی هستند که آسیب‌های وارده به مصرف‌کننده را کاهش می‌دهند. این در حالی است که آن‌ها همچنان صرافی بایننس را مسئول می‌دانند.

در ادامه، گزارش‌هایی مبنی بر بررسی اتهامات وزارت دادگستری علیه صرافی بایننس پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از این صرافی، که بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین صرافی جهان است و بنیانگذار میلیاردر آن، چانگ‌پنگ ژائو، منتشر شد.

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) نیز اتهامات مشابهی را علیه این شرکت اعمال کرده است.

قوی سیاه 2023

طبق گزارش‌ها تا انتهای سه ماهه اول سال 2023، صرافی FTX در ماه اکتبر گذشته، 5 درصد سهم بازار را از حجم معاملات ارزهای دیجیتال را در 10 صرافی برتر ارزهای دیجیتال داشت.

در ادامه فروپاشی این صرافی در ماه نوامبر و در سراسر بازار ارز دیجیتال شوک ایجاد کرد و بیت کوین طی دو روز نزدیک به 25 درصد کاهش یافت.

سهم بایننس در معاملات رمز ارزی

در جولای 2023، طبق داده‌های ارائه شده توسط The Block، سهم بازار بایننس از معاملات رمز ارزی حدود 47 درصد بود. با توجه به موقعیت نسبتاً مسلط‌تر آن بر بازار، منطقی است که فرض کنیم اگر صرافی بایننس سرنوشت FTX را دنبال کند، سقوط بازار کریپتو به میزان قابل توجهی شدیدتر و بدتر خواهد بود.

در سناریوی سقوط بایننس، معامله‌گران نباید احتمال بدتر شدن اوضاع را رد کنند. شکست احتمالی بایننس می‌تواند بزرگترین قوی سیاه برای بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر باشد.

صرافی بایننس مشکلات ترازنامه‌ای دارد؟

بایننس در وب سایت خود ادعا می‌کند که نسبت موجودی بیت کوین آن به موجودی خالص مشتری 104.3 درصد است.

بنابراین، آنطور که به نظر می رسد، وضعیت صرافی بایننس مطئمن است. به‌طوری که حتی اگر وزارت دادگستری به این صرافی اتهامات کلاهبرداری را وارد کند و مشتریان شروع به برداشت کنند، این فشار نباید مشکلی مانند آنچه در صرافی FTX رخ داد، ایجاد کند؛ زیراکه این صرافی می‌تواند تمام درخواست‌های برداشت را انجام دهد.

گفتنی است، ملاحظه و پیگیری اخبار حقوقی صرافی بایننس می‌تواند کلید اصلی خروج بازار از وضعیت خرسی کنونی باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.