فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۸۷۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حمایت میلیاردر معروف از بیت کوین و طلا

حمایت میلیاردر معروف از بیت کوین و طلا

سرمایه‌گذار مشهور، پل تودور جونز، چشم‌انداز نزولی خود را در مورد بازار سهام به اشتراک گذاشته و در عین حال نسبت به طلا و بیت کوین (BTC) ابراز خوش‌بینی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جونز در مصاحبه اخیر خود با CNBC به دو دلیل اصلی برای مواضع محتاطانه خود درباره بیت کوین و طلا اشاره کرد، از جمله تشدید احتمالی درگیری‌ها در خاورمیانه و شرایط مالی ضعیف در ایالات متحده.

کاهش ریسک بازار مالی و سرمایه‌گذاری در بیت کوین

تز کلی او این است که اگر تنش‌ها در منطقه بیشتر شود، تمایل به ریسک می‌تواند بر بازارهای مالی کمتر شود. برخلاف احتمال افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، شاخص‌های اصلی ایالات متحده در دو روز اول معاملات هفته، افزایش‌هایی را ثبت کرده‌اند. با این حال، اگر ارزیابی جونز درست باشد، این افزایش احتمالا کوتاه‌مدت خواهد بود.

از نظر تاریخی، یکی از قابل اعتمادترین شاخص‌های رکود قریب‌الوقوع، منحنی بازده بوده است. قبل از هر رکود اقتصادی از سال 1955، منحنی بازدهی بین اوراق قرضه 2 ساله و 10 ساله خزانه‌داری، وارونه شده است. در ماه جولای، منحنی بازدهی اوراق خزانه ایالات متحده به پایین‌ترین سطح 109.5 واحد پایه رسید، سطحی که از سال 1981 مشاهده نشده بود.

اگرچه این وارونگی از آن زمان تشدید شده است، اما وضعیت هنوز برای اوراق خزانه کوتاه‌مدت نامطلوب به نظر می‌رسد. در حال حاضر، سود اوراق یک ماهه و سه ماهه آمریکا تقریباً 5.5 درصد است، در حالی که سود اوراق دو ساله نزدیک به 4.96 درصد قرار دارد.

افزایش نرخ بهره و فشار بیشتر بر سیستم بانکی

افزایش تهاجمی نرخ بهره فدرال رزرو با هدف مبارزه با تورم، سیستم بانکی را بیشتر تحت فشار قرار داده است. برخی از ناظران بازار حدس می‌زنند که فدرال رزرو باید در اوایل سال 2024 نرخ بهره را کاهش دهد تا از اثرات اقتصادی بیشتر جلوگیری کند، حتی اگر تورم بالاتر از سطح مطلوب فدرال رزرو باقی بماند.

سیاست پولی آسان‌تر و افزایش نقدینگی معمولاً به نفع بازارهای ارزهای دیجیتال است. اگر نرخ‌ها در طول چرخه هاوینگ بیت کوین در سال 2024 کاهش یابد، حرکت‌های قابل توجهی در بازار می‌تواند محتمل باشد.

در میان هرج و مرج فعلی بازار، بازار طلا و بیت کوین هر دو انعطاف‌پذیری خود را نشان داده‌اند. در حالی که بیت کوین در دو روز معاملاتی گذشته کاهش 2 درصدی را تجربه کرده و در پنج روز گذشته ثابت مانده است، قیمت طلا در مدت مشابه 2 درصد افزایش داشته است.

این سرمایه‌گذار میلیاردر، قبل‌تر به تخصیص 5 درصدی بیت کوین در سبد سرمایه‌گذاری اشاره کرده بود. او همچنین طلا و بیت کوین را به عنوان دارایی‌های امن در زمان‌های نامشخص می‌داند. جونز در ابتدا در ماه مه 2020 و در طول قرنطینه‌های همه‌گیر کووید 19 نیز 1 درصد تخصیص به بیت کوین در سبد سرمایه‌گذاری را اعلام کرده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.