فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۳۸۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش سود ماینرها همزمان با افزایش هش ریت بیت کوین

کاهش سود ماینرها همزمان با افزایش هش ریت بیت کوین

افزایش رقابت برای استخراج بیت کوین، سودآوری را برای ماینرها سخت‌تر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر هش ریت شبکه بیت کوین، به بالاترین سطح خود رسیده است. این خبر، چندان برای استخراج‌کنندگان خوب نیست. در حالی که قدرت بیشتر، امنیت شبکه را افزایش می‌دهد، اما استخراج بیت کوین را نیز سخت‌تر می‌کند و سود  ماینرها را کاهش می‌دهد.

هش ریت بیت کوین در روز کریسمس به 544 اگزاهش بر ثانیه رسید. این رقم بیش از دو برابر ماه ژانویه است. این افزایش برخلاف ممنوعیت استخراج در چین در سال 2021، نشان از قدرت و انعطاف‌پذیری شبکه بیت کوین دارد.

هش ریت بالاتر، استخراج هر بلاک را سخت‌تر می‌کند، به این معنی که ماینرها برای پاداش مشابه به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارند. این موضوع، همراه با کاهش کارمزد تراکنش‌ها، سود ماینرها را از ماه دسامبر تاکنون 34 درصد کاهش داده است.

هاوینگ بعدی بیت کوین و انتظار معامله‌گران

موضوعی که برای ماینرها شرایط را سخت‌تر می‌کند، هاوینگ بعدی بیت کوین در سال 2024 است. زیرا در این رویداد پاداش ماینرها دوباره نصف می‌شود. این رویداد به طور تاریخی قیمت بیت کوین را افزایش می‌دهد، اما تأثیر آن می‌تواند زمان‌بر باشد.

این روزها بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال تماشای قیمت بیت کوین هستند. در این شرایط افزایش هش ریت و هاوینگ نیز همزمان باهم در حال رخ دادن هستند. در حالی که چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای ماینرها پر از چالش است، چشم‌انداز بلندمدت بیت کوین به لطف شبکه امن و عرضه کنترل شده، همچنان قوی باقی می‌ماند.

هش ریت بالاتر بیت کوین جدای از خوبی‌هایی که برای شبکه این رمز ارز دارد، اما این مسئله باعث شده استخراج بیت کوین برای ماینرها سخت‌تر شود. رویداد هاوینگ در آینده نزدیک نیز به مشکلات ماینرها اضافه می‌کند. اما به طور تاریخی، این رویدادها در درازمدت منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده‌اند. افزایش قیمت بیت کوین می‌تواند همزمان با کاهش پاداش ماینرها، می‌تواند اثر خنثی کننده‌ای داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.