خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۴۰۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

السالوادور به سرمایه گذاران خارجی بیت کوین اجازه شهروندی می‌دهد

السالوادور به سرمایه گذاران خارجی بیت کوین اجازه شهروندی می‌دهد

کشور السالوادور برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تقویت رشد اقتصادی کشور، قوانین تقویت کننده‌ای وضع کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کنگره السالوادور در اقدامی بی‌سابقه، قانونی را تصویب کرده تا به شهروندان خارجی اجازه دهد با سرمایه‌گذاری در بیت کوین، شهروندی این کشور را کسب کنند. این رویکرد ابتکاری گام مهمی در تلاش‌های السالوادور برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تسریع رشد اقتصادی است.

این قانون که در تاریخ 21 دسامبر تصویب شد، به سرمایه‌گذاران خارجی که به افزایش بیت کوین و توسعه اجتماعی و اقتصادی السالوادور کمک می‌کنند، شهروندی اعطا می‌کند. این رویکرد السالوادور در برابر ارزهای دیجیتال با پذیرش بیت کوین توسط السالوادور در سال 2021 به عنوان پول این کشور همسو است.

فرآیند تسهیل سرمایه گذاری در بیت کوین

این قانون جدید، فرآیند سرمایه‌گذاری را برای غیر اسپانیایی زبان‌ها ساده کرده است و نیاز به اقامت ۵ ساله معمول را لغو می‌کند. این فرآیند متعهد به استقبال از مشارکت خارجی در توسعه کشور است.

سرمایه‌گذاران خارجی که علاقه‌مند به حمایت از توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوکله رئیس‌جمهور از طریق اهدای بیت کوین هستند، اکنون واجد شرایط شهروندی سریع این کشورهستند.

مزایای مالی از استراتژی سرمایه‌گذاری بیت کوین

بوکله رئیس‌جمهور السالوادور در 4 دسامبر، اعلام کرد که استراتژی بیت کوین کشور سودساز بوده و السالوادور 3.6 میلیون دلار از این طریق سود کسب کرده است. این سود از افزایش قیمت بیت کوین ناشی شده که اکنون این ارز دیجیتال از سطح قیمت خرید متوسط ​​السالوادور فراتر رفته است.

رئیس‌جمهور بوکله اعلام کرد: "سرمایه‌گذاری‌های بیت کوینی ما در سود هستند." با وجود این سودها، او تأکید کرده است که السالوادور قصدی برای فروش دارایی‌های بیت کوینی خود ندارد. در مقابل، کشور به استراتژی بلندمدت خود متعهد است و پتانسیل رشد قیمت بیت کوین را به عنوان راهی برای ایجاد ثبات و انعطاف پذیری اقتصادی می‌شناسد.

ایجاد رفاه از طریق ارزهای دیجیتال

رویکرد پیشگامانه السالوادور در پذیرش بیت کوین و قانون شهروندی اخیر آن، دیدگاه پیشگامانه‌ این کشور را در مورد نقش ارزهای دیجیتال در تحریک رشد اقتصادی و تقویت همکاری جهانی نشان می‌دهد. 

السالوادور با پذیرش هرچه بیشتر ارزهای دیجیتال، در حال ایجاد مسیری برای ساخت آینده‌ای است که ارزهای دیجیتال می‌توانند به شکل‌گیری جهانی عادلانه‌تر و پر رونق‌تر کمک کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.