کد مطلب: ۸۹۵۶۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شروع ETF‌های بیت‌کوین با حجم معاملات ۱۰ میلیارد دلاری در ۳ روز

شروع ETF‌های بیت‌کوین با حجم معاملات 10 میلیارد دلاری در 3 روز

استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران از ETF‌های بیت‌کوین نقدی جدید در بازار آمریکا، امید تازه‌ای برای معامله‌گران بازار به وجود آورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، راه‌اندازی اخیر  ETF‌های بیت‌کوین نقدی در ایالات متحده با استقبال بی‌نظیری از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شده است. این موضوع را می‌توان از حجم معاملات نزدیک به 10 میلیارد دلاری در تنها سه روز دریافت. چنین تقاضای پرقدرتی، علاقه روزافزون به بیت کوین به عنوان یک دارایی را نشان می‌دهد که تغییر مهمی در چشم‌انداز بازار رمز ارزها است.

در میان سه ETF بیت‌کوین نقدی عمده، GBTC گری‌اسکیل با حجم معاملات قابل توجه 5.174 میلیارد دلاری برجسته بود. پس از آن IBIT بلک‌راک با 1.997 میلیارد دلار و FBTC با 1.479 میلیارد دلار قرار داشتند. این ارقام سطح بالایی از تعامل سرمایه‌گذاران و اشتیاق رو به رشد برای قرار گرفتن در معرض بازار رمزارزها را نشان می‌دهند.

جیمز سیفارت تحلیلگر بلومبرگ، در مورد موفقیت اخیر راه‌اندازی  ETF‌ها بیان کرئ که آنها از منظر بیشتر معیارها، موفقیتی چشمگیر داشته‌اند. او همچنین اشاره کرد که ویزدم‌تری، سومین ETF از نظر حجم معاملات، توانسته است با وجود نوپا بودن در این فضا، دارایی‌های قابل توجهی به ارزش 3.25 میلیون دلار را جذب کند.

سیفارت تأکید کرد که شروع قوی  ETF‌های بیت‌کوین نقدی تنها آغازی بر این روند است و پتانسیل بلندمدت و قابل توجهی برای رشد و پیشرفت وجود دارد. همچنین اریک بالچوناس تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ نیز در توصیفی خوش‌بینانه حجم معاملات 10 میلیارد دلاری را در مقایسه با سایر  ETF‌ها دیوانه‌کننده دانسته است. 

جذابیت بازار رمز ارزها افزایشی خواهد بود

علاوه بر  ETF‌های بیت‌کوین نقدی موجود، پروشیرز درخواست‌هایی برای پنج ETF اهرمی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه داده است. این  ETF‌ها فرصت‌های متنوعی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند تا از طریق گزینه‌های مختلف اهرمی در بازار نقدی بیت‌کوین شرکت کنند. تاریخ احتمالی راه‌اندازی این  ETF‌ها منوط به تأیید نظارتی، در اول آوریل است.

آنتونی اسکاراموچی بنیانگذار و مدیر ارشد صندوق هج‌فاند اسکای‌بریج، نیز دیدگاه خوش‌بینانه خود را نسبت به بیت‌کوین ابراز داشته و پیش‌بینی کرده است، قیمت آن می‌تواند در سال آینده به 170 هزار دلار برسد. او این پیش‌بینی را به دو عامل کلیدی نسبت می‌دهد؛ تقاضای رو به رشد برای ETF‌های بیت‌کوین و رویداد هاوینگ پیش رو که برای آوریل برنامه‌ریزی شده است.

ارزیابی اسکاراموچی با نظر کلی بسیاری از کارشناسان هم‌راستا است که معتقدند بیت‌کوین برای رشد قابل توجهی در سال‌های آینده آماده است. راه‌اندازی  ETF‌های بیت‌کوین نقدی و انتظار برای رویداد هاوینگ، این خوش‌بینی را تقویت کرده و سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای به دنبال قرار گرفتن در معرض این کلاس دارایی نوظهور هستند.

با گسترش پذیرش بیت کوین، تقاضا برای محصولات سرمایه‌گذاری قانونمند و قابل دسترس نیز افزایش می‌یابد. راه‌اندازی اخیر ETF‌های بیت‌کوین نقدی در ایالات متحده گام مهمی در این جهت است و در حال حاضر زمینه را برای نوآوری‌های بیشتر در بازار رمزارزها فراهم کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.