کد مطلب: ۸۹۵۷۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هدایت جریان‌های دارایی به سمت صندوق‌های جدید بیت کوین

هدایت جریان‌های دارایی به سمت صندوق‌های جدید بیت کوین

افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران نشان‌دهنده عصر جدیدی در صندوق‌های بیت کوین است. طوری‌که به نظر می‌رسد جریان‌های دارایی در حال هدایت به این سمت هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این هفته سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال شاهد لحظه تاریخی بود. زیرا صندوق‌های جدید بیت کوین (ETF)  که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند، بیشترین جریان ورودی روزانه خود را از زمان شروع به کار تجربه کردند.

بر اساس گزارش اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، این صندوق‌ها تنها در روز چهارشنبه 913.6 میلیون دلار جذب کردند که نشان‌دهنده گامی بزرگ در تکامل محصولات مالی مبتنی بر رمزارزهاست.

این ورود سرمایه، دارایی‌های تحت مدیریت کل این صندوق‌ها که تنها هفته گذشته شروع به کار کرده‌اند را به 2.9 میلیارد دلار رسانده است. نکنه قابل توجه این است که ارقام یادشده شامل صندوق بیت کوین گری‌اسکیل (GBTC)، بزرگ‌ترین و پرمعامله‌ترین ETF بیت کوین، نمی‌شود. GBTC که در تاریخ 11 ژانویه به ETF تبدیل شد، سال‌ها پیش بیش از 600 هزار بیت کوین جمع‌آوری کرده بود.

با این حال، علی‌رغم اندازه و سابقه خود، GBTC  از زمان تبدیل شدن به صندوق ETF با خروج مداوم سرمایه مواجه شده است. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در حال نقد کردن بیت کوین‌هایی هستند که مدت‌ها نگه داشته‌اند یا تمرکز خود را به سمت  ETF‌های جدیدتر و کم‌هزینه‌تر بیت کوین که توسط شرکت‌های بزرگی مانند بلک‌راک و فیدلیتی ارائه می‌شوند، معطوف کرده‌اند.

نوسانات و جابه‌جایی‌های سرمایه در صندوق‌های بیت کوین

تنها در روز چهارشنبه، گری‌اسکیل با خروج 450.6 میلیون دلار مواجه شد که مجموع خروج‌های خالص آن از زمان تبدیل شدن به صندوق ETF  را به 1.6 میلیارد دلار رساند. با این حال، در مجموع، جریان‌های ورودی خالص به تمام  ETF‌ها به 1.2 میلیارد دلار رسیده است.

روز اول راه‌اندازی این  ETF‌های بیت کوین همچنان بزرگ‌ترین روز از نظر جریان‌های ورودی با ثبت 625.8 میلیون دلار است که شامل GBTC می‌شود. این رقم مانند سهم 200 میلیون دلاری بیت‌وایز شامل سرمایه اولیه نیز می‌شود.

در پی راه‌اندازی این  ETF‌های جدید بیت کوین، صندوق‌ها و محصولات سرمایه‌گذاری مشابه نیز با کاهش مواجه شده‌اند. صندوق استراتژی بیت کوین پروشیرز  (BITO)، یک ETF آتی بیت کوین که در اکتبر 2021 راه‌اندازی شد، شاهد کاهش دارایی‌های تحت مدیریت خود از 2.28 میلیارد دلار قبل از تأییدیه‌های ETF اسپات به 1.86 میلیارد دلار تا روز سه‌شنبه بوده است. همچنین، میکرواستراتژی، بزرگترین دارنده شرکتی بیت کوین در جهان، از پنج‌شنبه گذشته 25 درصد ارزش خود را از دست داده و به 500 دلار رسیده است.

شرکت‌های استخراج بیت کوین مانند کلین‌اسپارک (CLSK) نیز با کاهش‌های قابل توجه بیش از 30 درصدی مواجه شده‌اند. قیمت خود بیت کوین نیز از این تغییرات مصون نمانده و تقریباً 11 درصد کاهش به سطح 41,250 دلار از هفته گذشته داشته است. سهام  ETF‌های تازه راه‌اندازی شده مانند صندوق بیت کوین آی‌شیرز (IBIT) هنوز حتی یک روز عملکرد مثبت را ثبت نکرده‌اند. با این حال، علاقه به  ETF‌های بیت کوین همچنان بالا است.

کوین‌بیس  (COIN)، که به عنوان نگهدارنده بیت کوین برای اکثر ارائه‌دهندگان ETF عمل می‌کند، نیز از ابتدای سال تاکنون 19 درصد کاهش داشته است. این روند، طبیعت نوسانی بازار ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کند.

با تکامل بازار ارزهای دیجیتال، این ETF‌های جدید بیت کوین نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در منظره سرمایه‌گذاری هستند و راه‌های دسترسی و تنظیم‌شده‌تری برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین ارائه می‌دهند. در حالی که بازار با فراز و نشیب‌های معمول خود روبرو است، علاقه به این  ETF‌ها نشان‌دهنده پذیرش و بلوغ رو به افزایش رمز ارزها به عنوان یک کلاس دارایی مشروع در دنیای مالی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.