کد مطلب: ۸۹۵۹۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکوردشکنی صنعت استخراج بیت کوین در استفاده از انرژی پایدار

رکوردشکنی صنعت استخراج بیت کوین در استفاده از انرژی پایدار

صنعت استخراج بیت کوین در زمینه آگاهی زیست‌محیطی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پیشتاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در یک گام مهم زیست‌محیطی در صنعت ارزهای دیجیتال، استفاده از انرژی پایدار در استخراج بیت کوین (BTC)  در سال 2023 به رکورد بالای 54.5 درصدی رسید که افزایش 3.6 درصدی را در این زمینه نشان می‌دهد. 

اخیرا نتایج تحلیل ESG در مورد بهره‌گیری از انرژی پایدار منتشر شده است و با درج این ارقام نشان داد که استخراج بیت کوین اکنون در جایگاه بزرگترین مصرف‌کننده چنین منابعی در میان زیربخش‌ها قرار گرفته است.

استفاده از انتشارات متان برای استخراج بیت کوین

یکی از یافته‌های مهم این تحقیق، استفاده از عملیات استخراج بیت کوین خارج از شبکه است که توسط انتشارات متان تغذیه می‌شود. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد، تولیدکنندگان نفت کوچک در کانادا و ایالات متحده برای سوزاندن گاز طبیعی هزینه مجوز می‌پردازند. برخی از آن‌ها همچنین متان را مستقیماً منتشر می‌کنند که شناسایی آن دشوار است.

با این حال، برخی از شرکت‌های استخراج از رویکردی آگاهانه‌تر نسبت به محیط زیست بهره برده‌اند. این اتفاق از طریق استفاده از متان تخلیه شده برای تولید برق جهت استخراج بیت کوین رخ می‌دهد. این روش تأثیر زیست‌محیطی را نسبت به تخلیه گاز به جو کاهش می‌دهد. در نتیجه، شبکه بیت کوین اکنون 7.3 درصد از انتشارات گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش داده است.

در ادامه این گزارش، همچنین به پیشرفت‌های صنعت در استخراج تجدیدپذیر خارج از شبکه اشاره شده است. یک مثال از این مورد، کشف عملیات‌های استخراجی است که انتشار متان را کاهش می‌دهند. این موارد به افزایش تکیه بیت کوین بر منابع انرژی پایدار کمک کرده‌اند.

پس از ممنوعیت‌های استخراج در چین و قزاقستان، بسیاری از ماینرها عملیات خود را به شبکه‌های سبزتر در آمریکای شمالی یا مکان‌های خارج از شبکه پایدار منتقل کرده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که شبکه‌های جهانی به تدریج در حال سبزتر شدن هستند و سالانه 0.7 درصد بهبود می‌یابند. این تغییر رویه، منجر به بهبود 29 درصدی در شدت انتشار برای استخراج‌کنندگان بیت کوین روی شبکه، نسبت به سال 2021 شده است.

ماینرها خود را برای رویداد هاوینگ آماده می‌کنند

رویداد هاوینگ بیت کوین، که برای آوریل 2024 برنامه‌ریزی شده است، شامل کاهش پاداش بلوک داده شده به ماینرها است، که منجر به کاهش نرخ ایجاد بیت کوین جدید می‌شود.

این سیاست برای کنترل عرضه شبکه طراحی شده است. در حالی که این کاهش در پاداش‌ها بخشی از طراحی ذاتی بیت کوین است، اما ماینرها را با مجموعه‌ای منحصر به فرد از چالش‌ها روبرو می‌کند.

هزینه تولید و هزینه‌های نقدی به ازای هر بیت کوین، که در سه ماهه سوم سال 2023 به ترتیب در حدود 16 هزار و 800 دلار و 25 هزار دلار بود، انتظار می‌رود به ترتیب به 27 هزار و 900 دلار و 37 هزار و 800 دلار افزایش یابد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که هزینه تولید متوسط برای ماینرها پس از هاوینگ حدود 37 هزار و 856 دلار خواهد بود. این افزایش هزینه‌ها ناشی از کاهش پاداش‌ها و نیاز ماینرها برای گسترش عملیات خود برای حفظ سودآوری است.

این تغییر رویه به سمت استفاده از انرژی پایدار در استخراج بیت کوین نشان‌دهنده گام مهمی در مسئولیت زیست‌محیطی صنعت کریپتو است. با آماده‌سازی صنعت کریپتو برای رویداد هاوینگ، تمرکز بر پایداری احتمالاً نقش مهمی در توسعه آینده و تصویر عمومی آن ایفا می‌کند. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.