فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۶۶۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عبور ETF بیت کوین بلک‌راک از مرز ۲ میلیارد دلار

عبور ETF بیت کوین بلک‌راک از مرز ۲ میلیارد دلار

افزایش سریع در صندوق بلک راک نشان‌دهنده علاقه روزافزون نهادهای مالی به رمز ارزها است.

به گزارش تجارت‌نیوز، صندوق قابل معامله بیت‌کوین (ETF) بلک‌راک، با عنوان iShares Bitcoin Trust (IBIT)، تنها دو هفته پس از آغاز فعالیت خود در بازار، از مرز ۲ میلیارد دلار در دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) عبور کرده است. این دستاورد علاقه روزافزون نهادهای مالی به رمز ارزها، به‌ویژه در چارچوب بازارهای مالی گسترده‌تر را نشان می‌دهد. 

افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری در IBIT به ۲.۱۱ میلیارد دلار، آن هم به‌طور مستقیم، با روند اخیر افزایش قیمت بیت‌کوین ارتباط دارد. قیمت این رمز ارز پس از یک هفته، برای اولین بار از مرز 42 هزار دلار عبور کرد. این افزایش پس از راه‌اندازی  ETF‌های مختلف، از جمله IBIT، در تاریخ ۱۱ ژانویه رخ داد.

بلک‌راک بزرگ‌ترین مدیر دارایی جهان، از شهرت و قدرت بازاری خود برای جذب سرمایه‌گذاران متنوع به محصولات مبتنی بر رمز ارز خود استفاده کرده است. در تضاد با رقبایی مانند VanEck که با تبلیغات تلویزیونی برای  ETF‌های بیت‌کوین خود روی پذیرندگان اولیه و جامعه رمز ارز تمرکز کرده‌اند، بلک‌راک رویکردی متفاوت اتخاذ کرده است. این شرکت ویدیویی دو دقیقه‌ای را منتشر کرد و در آن یکی از مدیران اجرایی این شرکت، ارزش پیشنهادی بیت‌کوین و نحوه بهره‌برداری سرمایه‌گذاران از ETF خود را توضیح داد.

افزایش رقابت بین صندوق‌های ETF بیت کوین

رقابت بین ارائه‌دهندگان ETF بیت کوین اسپات به‌شدت در حال افزایش است و هزینه‌های سالانه در جذب سرمایه نقش مهمی ایفا می‌کند. بلک‌راک نیز مسیری پلکانی برای افزایش هزینه‌های تبلیغاتی خود تعریف کرده است. این استراتژی رقبایی مانند  ARK Invest، VanEck  و Bitwise را که هزینه‌های کمتری در نظر گرفته‌اند، پایین می‌آورد. هزینه‌های تبلیغاتی از عملکرد ETF کسر می‌شوند و بر بازده کلی سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارند.

اورلی بارتر تحلیلگر اصلی تحقیقات در نانسن، در مصاحبه اخیر خود تأکید کرده که  ETF‌هایی با هزینه‌های پایین‌تر احتمالاً در کوتاه‌مدت جریان‌های بیشتری را جذب خواهند کرد. او پیش‌بینی می‌کند که چشم‌انداز رقابتی بین ارائه‌دهندگان ETF بیت کوین بر اساس عواملی مانند شهرت، اندازه و هزینه‌های مدیریتی شکل می‌گیرد.

تحلیلگران جی‌پی‌مورگان نیز دیدگاه‌های مشابهی ارائه داده‌اند و بر این باورند که موفقیت این  ETF‌های تازه ایجاد شده به هزینه‌ها و نقدینگی بستگی دارد. آنها پیش‌بینی می‌کنند، به دلیل هزینه‌های بالای ۱.۵ درصدی GBTC، جریان‌های قابل توجهی از این صندوق بیت‌کوین خارج خواهد شد.

در همین حال، جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ، انتظار دارد که  ETF‌های بیت‌کوین در سال اول خود حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه جذب کنند. این پیش‌بینی تقاضای فزاینده برای محصولات سرمایه‌گذاری رمز ارز را نشان می‌دهد و گویای تغییر به سمت پذیرش گسترده‌تر بیت‌کوین توسط نهادهای مالی سنتی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.