کد مطلب: ۸۹۶۹۴۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

درگیری مقامات قضایی کره جنوبی با پرونده کلاهبرداری رمز ارزی

درگیری مقامات قضایی کره جنوبی با پرونده کلاهبرداری رمز ارزی

هشت دادستان و افسر پلیس در ارتباط با پرونده کلاهبرداری بزرگ رمز ارزی مورد تحقیق قرار می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هشت دادستان و افسر پلیس احتمالاً با پرونده‌ای مرتبط با کلاهبرداری بزرگ رمز ارزی محاکمه می‌شوند. این پرونده که توجهات عمومی را به خود جلب کرده، مربوط به یک مظنون به کلاهبرداری رمز ارزی است که تنها با نام خانوادگی تاک شناخته می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها از خبرگزاری Newsis، دادگاه یکی از دادستان‌ها که نامی از او برده نشده، اخیراً در شهر گوانگجو آغاز شده است. این دادگاه در نقطه کانونی تحقیقات گسترده‌تری قرار دارد که شامل چندین مقام حقوقی می‌شود.

«تاک» در محور این پرونده، قرار دارد و به راه‌اندازی یک طرح کلاهبرداری رمز ارزی متهم شده است. گفته می‌شود او، یک دلال حقوقی به نام سئونگ استخدام کرده است تا در روند بررسی پرونده اختلال ایجاد کند.

دادگاه  یکی از دادستان‌هایی، که در رسانه‌های کره جنوبی به عنوان «A» شناخته می‌شود، این هفته آغاز شده. اما شش مقام دیگر نیز ممکن است به دادگاه کشانده شوند. علاوه بر «A» و جانگ، دادستانی یک گروه نامشخص از دادستان‌ها و مقامات پلیس را به اتهامات مختلف رشوه‌خواری متهم کرده است.

پیچیدگی پرونده کلاهبرداری رمز ارز در کره جنوبی

متهم «A» به عنوان یک دادستان ۵۳ ساله، متهم است که به سئونگ و تاک مشاوره حقوقی ارائه داده. دادگاه همچنین شنیده که او در نوشتن و ویرایش بیانیه‌های مربوط به پرونده کیفری دخالت داشته است.

طبق اظهارات تاک در دادگاه، سئونگ در تاریخ ۴ دسامبر ۲۰۲۰ با او تماس گرفته و وی را به یک جلسه شام با «A» دعوت کرده است. تاک بعداً گفت که او با سئونگ در دفتر کلیسایی با «A» ملاقات کرده و توضیحاتی را به او ارائه کرده است.

وی گفت: «A به من گفت که باید اظهارنامه خود را برای حل پرونده تغییر دهم. او در مقابل کامپیوتر نشست و از من در مورد پرونده سؤال پرسید، دقیقاً مانند اینکه مورد تحقیق قرار گرفته‌ام و من فقط به سؤالات A پاسخ دادم. او سپس سؤالات و پاسخ‌ها را در یک سند رسمی سازماندهی کرد. تاک همچنین ادعا کرده است، سئونگ از او خواسته است تا تقریباً ۱۵ میلیون دلار برای رشوه به تحقیق‌کنندگان پرونده بپردازد.»

دادگاه همچنین اعلام کرد، «A» در پرونده تاک مسئول نبوده است. تیم حقوقی او اتهامات را رد کرده و ادعا کرده است که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد «A» پول یا کالایی از تاک یا سئونگ دریافت کرده است.

در سمت دیگر، «A» به دادگاه گفته است: «من هیچ پول، کالا یا چیز دیگری [از سئونگ یا تاک] دریافت نکرده‌ام.»

سئونگ به طور جداگانه به اتهام تلاش برای مختل کردن تحقیقات پلیس محاکمه می‌شود. دادستان‌ها گفته‌اند که سئونگ در ۲۲ مورد کالا یا پول از تاک دریافت کرده است.

تاک ۴۴ ساله، متهم است که ۱۳ قربانی را به مبلغ حدود ۲.۱ میلیون دلار فریب داده است. دادستان‌ها همچنین فکر می‌کنند، تاک 318 هزار دلار را از سرمایه‌گذارانی که روی تلاش‌های او برای خرید یک شرکت معاملاتی رمز ارزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، دزدیده است.

اوایل این ماه، یک دادگاه در چانگوون فردی که اسناد بانکی غیرقانونی را به یک صرافی رمز ارز جعلی داده بود، به مدت چهار سال به زندان فرستاد. این رویدادها در حالی رخ می‌دهند که نگرانی‌های گسترده‌ای در کره جنوبی در مورد رمز ارزها و کلاهبرداری وجود دارد. اتفاقات در حال وقوع در این دادگاه به دقت دنبال می‌شوند، زیرا می‌توانند تأثیرات گسترده‌ای بر بازار رمز ارزها و یکپارچگی قانونی کره جنوبی داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.