کد مطلب: ۹۰۰۷۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیت کوین سقف‌ جدیدی را تجربه می‌کند؟

بیت کوین سقف‌ جدیدی را تجربه می‌کند؟

روز دوشنبه در بازار آسیا، قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در سال‌های گذشته رسید.

بیت کوین سال‌هاست که تبدیل به موضوع داغی شده‌ است. پیدایش بیت کوین تا به امروز فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته و تحولات بسیاری در سیستم اقتصادی جهان ایجاد کرده است. در این یک دهه ارز دیجیتال با موانع متعددی روبه‌رو شده و جالب توجه است.

بیت کوین یکی از بی‌ثبات‌ترین تاریخ‌های معاملاتی را دارد. ایده‌ی ارز دیجیتال از همان ابتدا پتانسیل ایجاد تغییر در زمینه‌هایی را داشت که نه تنها با اقتصاد بلکه با دیگر حوزه‌های کلان انسانی مثل سیاست نیز پیوند می‌خورد. بیت کوین از زمانی که به طور عمومی عرضه شد بارها و بارها سقوط کرده است. در این گزارش ما ابتدا به چرایی این مسئله می‌پردازیم و سپس به محتوای عنوان اصلی می‌رسیم. در نهایت با ترسیم یک چشم‌انداز از آینده‌ی بیت کوین و قیمت آن، به این گزارش خاتمه می‌دهیم.

بیت کوین و سقوط‌های متعدد

فراز و فرودهای بیت کوین بیان‌گر این نکته است که مشتاقین و بیزارهای پرشماری دارد. بین طرفداران و مخالفان بیت کوین همواره رقابت وجود داشته است. بیت کوین راهی برای ذخیره‌ی ارزش و محافظت از آن در برابر تورم معرفی می‌کرد. این چیزی بود که طرفداران را مشتاق نگه می‌داشت تا هر چه سریع‌تر سیستم اقتصاد جهان به میدان تجارتی آزاد و بدون واسطه بین خریدار و فروشنده تبدیل شود. 

بیت کوین در ابتدای سال 2013 ، 13 دلار قیمت داشت. تا انتهای سال قیمت بیت کوین به 100 دلار رسید. اما ماه نوامبر برای بیت کوین و افرادی که دارای بیت کوین بودند پیشرفت‌های چشمگیری رقم خورد. قیمت بیت کوین در پایان سال 2013 از 1000 دلار گذشت ولی با قیمت 805 دلار به کار خود پایان داد.

فراز و فرود بیت کوین در هر سال وجود داشت اما نکته‌ی اساسی رشد پیوسته‌ی آن بود. حتی با وجود بحران‌هایی مثل همه‌گیری کووید 19 یا چالش‌های جدی مانند جنگ روسیه و اوکراین، باز هم شاهد افزایش قیمت بیت کوین بوده و هستیم. از زمان تولد ایده‌ی بیت کوین تا به امروز این ارز دیجیتال بارها و بارها به مرگ نزدیک شده و خیلی‌ها در زمان‌های مختلف انحطاط بیت کوین را پیش‌بینی کرده بودند. اما امروز دوباره شاهد رشد رکوردشکن آن بودیم و این احتمالا آخرین رکوردشکنی بیت کوین نباشد. البته ناگفته نماند که بالاترین قیمت بیت کوین در سال 2021 ثبت شد. بیت کوین با لمس حدود 67500 دلار بالاترین قیمت خود را در تاریخ به عنوان رکورد درج کرد.

 بیت کوین مرز 64000 دلار را شکست

صبح دوشنبه در بازار آسیا بیت کوین رقم 64285 دلار را لمس کرد. این بالاترین قیمتی بود بیت کوین پس از سقوط اساسی خود در گذشته به آن دست یافت. حجم معاملات و تحلیل‌های آماری رهیافت این نکته هستند که قیمت بیت کوین باز هم مرز قبلی را می‌شکند و به پیشروی خود ادامه می‌دهد. 

یک پیش‌بینی جالب

یک فیزیکدان بر اساس قاعده توانی توضیح می‌دهد که چطور بیت کوین تا سال ۲۰۴۵ به ارزش ۱۰ میلیون دلار می‌رسد. قاعده توانی در علم آمار یک نوع رابطه‌ی تابعی بین دو کمیت است. جیووانی سانتوستازی اولین بار در سال ۲۰۱۸ ارتباطی بین قاعده توانی و بیت کوین و نمودار آن کشف کرد. 

به طور کلی می‌توان تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های متعددی در مورد بیت کوین و روند آن پیدا کرد. همانطور که گفته شد سالهاست که بیت کوین و تحلیل رفتار آن تبدیل به مسئله‌ی مهمی شده است. 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.