فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۵۴۹۷۰

راه‌آهن مراغه-ارومیه در ۲۰ کیلومتر پایانی

راه‌آهن مراغه-ارومیه در 20 کیلومتر پایانی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ریل‌گذاری تنها 20 کیلومتر از راه‌آهن مراغه-ارومیه که به طول 184 کیلومتر احداث می‌شود، باقی مانده که در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی می‌شود.

مبارک‌قدم افزود: از 184 کیلومتر راه‌آهن مراغه-ارومیه 84 کیلومتر به طور کامل از مراغه تا میاندوآب به اجرا درآمده و رفت‌وآمد در آن برقرار است.

وی اضافه کرد: در مسیر نقده-ارومیه که آخرین خط مسیر راه‌آهن مراغه-ارومیه به شمار می‌رود، زیرسازی خط با سرعت بسیار زیاد در حال انجام است و در حال حاضر 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: همچنین از این مسیر تنها 20 کیلومتر باقی مانده است.

وی ادامه داد: در صورت نبود مشکل جدید در راه احداث این راه‌آهن مراغه-ارومیه روزانه یک کیلومتر ریل‌گذاری می‌تواند صورت بگیرد که در این صورت می‌توان شاهد اتمام ریل‌گذاری تا یک ماه آینده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: در هفته‌های گذشته مشکلاتی بر سر احداث این خط‌آهن از نقده تا ارومیه شامل جابه‌جایی خط لوله نفت و آزادسازی برخی زمین‌های دارای معارض اتفاق افتاد که روند احداث را بسیار کند کرد.

مبارک‌قدم گفت: احداث خط آهن تا ارومیه با همه توان در حال انجام است و امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد اتمام این طرح بزرگ ملی باشیم.

طرح راه‌آهن مراغه-ارومیه با 184 کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه‌آهن از سال 80 خورشیدی آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد.
به گفته مسئولان استانی کارهای زیرسازی مسیر خط آهن تا ایستگاه ارومیه تکمیل شده و تنها بخشی از عملیات ریل‌گذاری باقی مانده است

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.