خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۱۹۹۷

بزرگترین مشکل در کشور اختتام کسب‌وکار است

بزرگترین مشکل در کشور اختتام کسب‌وکار است

مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کل کشور گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در کشور اختتام کسب‌وکار است؛ نبود اختتام صحیح در حوزه کسب‌وکارها باعث شده در حوزه رقابت‌پذیری با مشکل روبه رو شویم.

مرتضی ادب ظهر امروز در اختتامیه پنجمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب‌وکار اظهار کرد: موضوع رتبه کسب‌وکار در بانک جهانی یک مبحث کمی در رابطه با صحت و سهولت بوده اما این موارد فقط ابزار بوده است؟ آیا ما به تنهایی فقط با یک ابزار می توانیم به هدف خود دست پیدا کنیم؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: در حوزه توسعه پایدار باید بگویم کلمه توسعه در کنار پایدار مباحث بسیار جدی دارد اما این توسعه را به دو طریق تبین کردند، یعنی ما شاخص رشد توسعه‌ای و هم شاخص رشد اقتصادی داریم یعنی اینکه بتوانیم زیرساخت لازم را ایجاد کنیم.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کل کشور افزود: نگه‌داری کسب‌وکار در کشور ما امری مهم است، اینکه در کشور ما روزانه چه تعداد شرکت به ثبت می‌رسد کمک به زیرساخت‌های ما می‌کند اما در بخش شرکت‌داری مطرح می‌شود.

ادب خاطرنشان کرد: ما در حوزه قوانین در حوزه سهولت قوانین خوبی را داریم آیا در حوزه نگهداری کسب‌وکار نیز قانونی داریم؟

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در کشور اختتام کسب‌وکار است، گفت: نبود اختتام صحیح در حوزه کسب‌وکارها باعث شده در حوزه رقابت‌پذیری با مشکل روبه رو شویم.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کل کشور اضافه کرد: اگر می‌خواهیم وارد یک کسب‌وکار شویم لازم است بدانیم که دیگران در این شغل چه تجربه‌هایی داشته‌اند و به‌طور مشخص در رتبه ظاهری کسب و کار ما این امر را مشاهده نمی‌کنیم.

ادب تاکید کرد: بخشی از شکست‌های ما در پروژه‌ها عدم استفاده از تجربیات است، ما در تجارت فرامرزی صحبت و سمینارهای بسیاری برگزار کردیم اما در حوزه تجارت خارجی تا این میزان قوی نیستیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.