خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۸۵۵۲

اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بین ایران و چین حمایت می‌شود

اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بین ایران و چین حمایت می‌شود

تفاهم‌نامه پروژه‌های مشترک تحقیقاتی میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت علوم و فناوری چین با هدف ایجاد مسیری جدید برای ایجاد همکاری‌های علمی و فناورانه بین دو کشور امضا شد.

در این تفاهم‌نامه که در حاشیه اجلاس شانگهای 2018 در چین و با حضور روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده است، مقرر شده به مدت 3 سال، بین 3 تا 5 پروژه مشترک تحقیقاتی تا سقف حمایت سالانه 50 هزار دلار مورد حمایت طرفین قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این تفاهم‌نامه مقرر شده است که حوزه‌های همکاری با پیشنهاد طرفین تا ماه سپتامبر 2018 (شهریور 97) نهایی و شروع فراخوان در ماه اکتبر امسال (مهرماه 97) تعیین شود. با توجه به فرآیند ارزیابی و ارزشگذاری پروژه‌ها و هماهنگی‌های میان دو طرف، شروع حمایت‌ها و عقد قرارداد اجرای پروژه‌ها از ابتدای سال 2019 (دی‌ماه 97) خواهد بود.

تمرکز اصلی این تفاهم‌نامه بر فعال کردن شرکت‌های تحقیقاتی و ایجاد ارتباط میان شرکت‌های تحقیقاتی ایرانی و چینی است. نهاد طرف ایرانی مجری تفاهم‌نامه، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری است و از سمت وزارت علوم و فناوری چین، بخش همکاری‌های بین‌المللی خواهد بود.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، پیش از این نیز تفاهمات مشابهی بین معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و آکادمی علوم چین برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی مشترک صورت گرفته است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.