فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۸۳۰۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سامانه ثبت سفارش باز است یا بسته؟

سامانه ثبت سفارش باز است یا بسته؟

آیا سامانه ثبت سفارش کالاها بسته است؟ در پاسخ به این پرسش فعالان اقتصادی همچنان معتقدند که سامانه ثبت سفارش کالاها با اختلالات عدیده‌ای مواجه است و از این رو افراد نیز نمی‌توانند به راحتی کالاها را برای سفارش ثبت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون فعالان اقتصادی با اختلال و درهای بسته سامانه ثبت سفارش مواجه هستند؛ این موضوع درحالی است که طی ماه‌های گذشته مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت درباره اظهارنظرهای فعالان بخش‌خصوصی مبنی بر مسدود شدن سامانه ثبت سفارش گفت که هیچ خللی در کار ثبت‌سفارش وارد نشده و مشکلی در سامانه ثبت سفارش وجود ندارد.

فعالان اقتصادی معتقدند شبکه ثبت سفارش با اختلالاتی رو به رو است که اجازه ثبت سفارش کالاها را به فعالان نمی‌دهد. هر چند که در این باره وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرده که این سامانه از لحاظ نرم‌افزاری در حال بازسازی و بازنگری است.

در همین حال رئیس مجمع واردات درباره روند ثبت سفارش واردات به تجارت‌نیوز می‌گوید: ما ثبت سفارش واردات را یک فرآیند می‌دانیم و نه یک اقدام موضعی. بنابراین زمانی که ما اعلام کردیم سامانه ثبت سفارش واردات متوقف است عده‌ای موضع‌گیری کردند و حالا هم نسبت به این اخبار واکنش نشان دادند. برخی افراد قصد دارند نسبت به توقف ثبت سفارش واردات طفره بروند.

علیرضا مناقبی می‌افزاید: مسئولان دولتی برای ساماندهی تجارت فرامرزی قول‌های مساعدی داده‌اند که امیدواریم در آینده شاهد باز شدن مسائل و شفاف‌سازی اقدامات باشیم.

همچنین نائب رئیس اتاق مشترک ایران و چین می‌گوید: تقاضا برای انجام واردات با عناوین مختلفی به تاخیر می‌افتد. این روزها آشفتگی نه تنها در بخش تجارت فرامرزی بلکه در لایحه‌های کل اقتصاد به خصوص در حوزه بانکی نفوذ کرده است. یکی از دلایل این موضوع به بی‌برنامه‌گی و از هم گسستگی سیاست‌گذاران باز می‌گردد.

مجیدرضا حریری در ادامه می‌افزاید: به نظر می‌رسد که در این بازه زمانی دولتمردان در جریان موضوعاتی هستند که ما نیستیم. متاسفانه هزینه‌هایی را در بخش‌هایی خرج کرده‌ایم که از آن سودی عایدمان نشده است. ما با بحران مدیریتی رو به رو هستیم که در مواقع حساس افراد نمی‌توانند تصمیم‌گیری قاطعی را برای نجات بخش کشور اتخاذ کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.