کد مطلب: ۲۸۳۵۶۲

قیمت مرغ نسبت به کشورهای همجوار ارزان است

قیمت مرغ نسبت به کشورهای همجوار ارزان است

یک مقام مسئول گفت: قیمت مرغ تولیدی در سطح منطقه نسبت به کشورهای همجوار ارزان‌تر است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، با اشاره به مشکلات پیش روی مرغداران در فصل گرما، اظهار کرد: هم اکنون اکثر استان‌ها به دلیل تنش گرمایی با چالش وزن گیری مرغ در واحدها روبه‌رو هستند که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان مرداد ادامه یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی، پشت سرگذراندن تنش گرمایی در فصل تابستان موجب می‌شود به سبب مصرف بالای دان، مرغ در سالن‌های تولیدی، وزن‌گیری بهتری داشته باشد چرا که هم اکنون میزان تولید ناشی از تنش‌های گرمایی کاهش یافته است.

حجت با اشاره به اینکه مرغداران چشم انتظار ابلاغ رسمی نرخ مصوب مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار هستند، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی پس از احتساب هزینه‌های واقعی تولید و 5 درصد سود مرغدار نرخ 9250 تومانی را برای هر کیلو مرغ پیشنهاد داد که در نهایت با ستاد تنظیم بازار به توافق در این باره رسیدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت مرغ در سطح منطقه نسبت به کشورهای همجوار ارزان‌تر است، افزود: برای ادامه حیات مرغداران و تولید خطی منظم باید پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید هر چه سریع‌تر از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.